سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر ادامه حمایت‌های کشورش از سوریه در مبارزه با تروریسم و رسیدن به راه حل سیاسی بحران این کشور مبتنی بر قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید کرد.

وی امروز دوشنبه طی سخنانی در اندیشکده روابط بین الملل مسکو بر ضرورت نابودی تروریسم در شهر ادلب تاکید کرد و گفت: غیر ممکن است که اجازه بدهیم اوضاع ادلب به همین منوال باقی بماند.

لاوروف افزود: گروه‌های تروریستی در ادلب دائما توافق آتش‌بس را نقش می‌کنند و به اقدامات تحریک‌آمیز خود علیه ارتش سوریه ادامه می‌دهند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه در امر بازسازی و شکوفایی اقتصاد سوریه به دولت این کشور کمک می‌کند.

لاوروف گفت: ادامه سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا علیه روسیه و کشورهای دیگر غیرقابل قبول است و مسکو آماده گفت‌وگو با آمریکا و کشورهای اروپایی بر اساس احترام متقابل است.

وی تصریح کرد: واشنگتن تلاش می‌کند از طریق تحریم سیاست‌های خود را تحمیل کند و این سیاست‌های نادرست مشکلات زیادی را در دنیا به وجود آورده است همچنانکه تمام تلاش‌ها برای ایجاد نظام تک قطبی در دنیا به شکست می‌انجامد.

وزیر خارجه روسیه گفت: تحریم‌های آمریکا را بدون واکنش باقی نخواهیم گذاشت و به گونه‌ای که منافعش حفظ شود به این تحریم‌ها واکنش نشان می‌دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.