چاووش اوغلو در نشست مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود با اشاره به پایان دوره زورگویی در جهان افزود: آمریکا با این اقدامات نمی تواند به عنوان کشوری معتبر به راه خود ادامه دهد.

وی از ادامه تلاش ها برای حل اختلاف بین آمریکا و ترکیه خبر داد و بیان کرد: کاردار سفارت آمریکا در آنکارا امروز با آندرو برونسون کشیش آمریکایی که در شهر ازمیر ترکیه حبس خانگی قرار دارد، دیدار می کند.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه این نشست با اشاره به تلاش ترکیه و روسیه برای حل مساله جنگ داخلی در سوریه، نسبت به &#۳۹;بمباران کل شهر ادلب به بهانه حضور تروریست ها&#۳۹; هشدار داد و گفت: اگر این اقدام انجام شود، غیرنظامیان قتل عام می شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حذف روادید برای سفر اتباع ترکیه به روسیه اظهار امیدواری کرد که شهروندان ترکیه هم به طور متقابل بتوانند بدون اخذ ویزا به روسیه سفر کنند.

چاووش اوغلو از ارزیابی دوباره روابط دو جانبه ترکیه و روسیه در مذاکره با لاوروف خبر داد و گفت: روابط دوجانبه آنکارا - مسکو به طور مثبت در حال توسعه است.

وی فعالیت دو کشور در زمینه اجرای پروژه هایی مانند نیروگاه هسته ای آک کویو و پروژه خط لوله انتقال گاز طبیعی جریان ترک در مسیر روسیه به ترکیه از بستر دریای سیاه را مثبت خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد گردشگران ورودی روسیه به ترکیه اعلام کرد که هم اکنون گردشگران روسی پرشمارترین گردشگران خارجی ترکیه هستند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که برای شرکت در کنفرانس سفرای ترکیه به آنکارا سفر کرده است، در دیدار با همتای ترک خود، درباره روابط دوجانبه، مساله سوریه و تحریم های آمریکا به رایزنی پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.