ذولفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در بخشی از گفت‌وگوی ویژه خبری خود از سیمای مرکز ایلام با بیان این‌که «تقریبا ۵۵ درصد زائران برای شرکت در آئین اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران تردد می کنند.» یادآور شد: برای برگزاری همایش پیاده روی اربعین برنامه یکساله در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

وی آخرین آمار ثبت نام کنندگان اربعین تاکنون را  ۷۱۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این میزان ۵۳۰ هزارنفر مدارک خود رابرای صدور ویزا کامل کرده اند و برای ۴۸۰ هزار نفر روادید صادرشده است.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد:  امسال برای صدور ویزا ۲۰ دفتر کنسولگری عراق در کشورمان راه اندازی شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: از حداکثر ظرفیت ناوگان عمومی حمل و نقل برای جابجایی زائران درمرزهای سه گانه استفاده می‌شود. زائرانی که قصد سفر هوایی به عتبات عالیات و شرکت در آئین اربعین حسینی را دارند می توانند از دو خط هوایی تهران به نجف و مشهد به نجف استفاده کنند از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری برای انتقال زائران از ترمینال برکت به پایانه مرزی استفاده می شود. حضور ناوگان حمل و نقل عمومی ایران در خاک عراق با هماهنگی طرف عراقی و به صورتی است که به اقتصاد مردم عراق لطمه وارد نشود.

وی گفت: تمام هماهنگی ها در کشور عراق در لایه های مختلف برای تامین امنیت زائران صورت گرفته است. در کشورمان نیز برای تامین امنیت زائران طرح های مختلف امنیتی و اطلاعاتی پیاده کرده‌ایم.

وی هم‌چنین یادآور شد: برای کنترل زائران بدون ویزا و مدارک قانونی لایه های کنترلی مختلفی در نظر گرفته شده است.

ذوالفقاری تاکید کرد: زائران بدون ویزا به مرز مراجعه نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.