۱۰اقتصاد برتر اروپا عبارت‌اند از:

۱-آلمان: این کشور ۲۸ درصد کل تولید ناخالص داخلی اروپا را در ختیار دارد. به لطف نرخ بیکاری و جرم پایین، زیرساخت‌های نیرومند و نیروی کار ماهر، اقتصاد آلمان در سال ۲۰۱۷ تولید ناخالص داخلی به ارزش ۳.۶۷ تریلیون دلار داشته است. صنعت، ۷۰ درصد اقتصاد آلمان را تشکیل می‌دهد و ۷۲ درصد نیروی کار در این بخش شاغل هستند. فولکس واگن بزرگ‌ترین خودروساز اروپا یکی از مشهورترین شرکت‌های آلمانی است.

پرچم آلمان

۲- انگلیس: اقتصاد انگلیس با تولید ناخالص داخلی ۲.۶۲ تریلیون دلاری خود در سال ۲۰۱۷، در رده دوم بزرگ‌ترین اقتصادهای اروپایی قرار گرفته است. بخش خدمات، بزرگ‌ترین بخش اقتصاد این کشور ۶۶ میلیون نفری بوده و ۷۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را برعهده دارد. لندن یکی از مراکز مهم مالی جهان است و بانک "اچ اس بی سی" که بزرگ‌ترین بانک اروپاست در این شهر مستقر است.

۳-فرانسه: تولید ناخالص داخلی فرانسه ۲.۵۷ تریلیون دلار بوده است. این کشور بیش‌ترین شمار فارغ‌التحصیلان علوم پایه در بین کشورهای اروپایی را دارد و مقر شرکت‌هایی چون ایرباس و پژو در آن است. صنایع شیمیایی کلیدی‌ترین صنعت فرانسه است به‌طوری که ۳۳۳۵ شرکت فعال در این صنعت برای ۱۶۵ هزار نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند.

۴-ایتالیا: این کشور با حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت، تولید ناخالص داخلی ۱.۹۳ تریلیون دلاری داشته است. ایتالیا دهمین صادرکننده بزرگ کالا در جهان است. مقر "فیات" و جیورجیو آرمانی در این کشور واقع شده است.

۵-اسپانیا: اقتصاد این کشور پس از رکود سال ۲۰۱۵ در حال بازگشت به وضعیت مطلوب است. توریسم مهم‌ترین صنعت اقتصادی این کشور است و ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی ۱.۳ تریلیون دلاری اسپانیا مربوط به این بخش است.

۶-هلند: این کشور یکی از مهم‌ترین قطب‌های حمل و نقل اروپاست و بندر آمستردام این کشور، پرترددترین بندر اروپا و بندر روتردام بزرگ‌ترین بندر اروپاست. اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۷ حدود ۸۲۶ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی داشته است. شرکت رویال داچ شل که بیش‌ترین درآمد را در بین شرکت‌های انرژی اروپا دارد، در این کشور واقع شده است.

۷- سوئیس: بخش خدمات ۷۴ درصد تولید ناخالص داخلی ۶۷۸ میلیارد دلاری این کشور را تشکیل می‌دهد. سوئیس یکی از مهم‌ترین قطب‌های بانکی دنیاست و مقر شرکت نستله- بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات غذایی جهان در آن واقع شده است.

۸- سوئد: اقتصاد سوئد بیش‌تر بر پایه صادرات محصولاتی چون مبل و کاغذ استوار است. تولید ناخالص داخلی سوئد در سال ۲۰۱۷ معادل ۵۳۸ میلیارد دلار بوده است و مقر شرکت‌های مشهوری چون "ایکیا"  و" اچ اند ام" در این کشور واقع است.

۹-لهستان: اقتصاد ۵۲۴ میلیارد دلاری لهستان عمدتا مبتنی بر صنایع دارویی، کشاورزی و معدنی استوار است. لهستان عضو منطقه یورو نیست و واحد پول آن زلوتی است.

۱۰-بلژیک: بلژیک به‌دلیل همجواری با آلمان، هلند، فرانسه و انگلیس یکی از قطب‌های حمل و نقل اروپاست. این کشور که میزبان مقر اتحادیه اروپاست، هشتمین صادرکننده بزرگ فولاد جهان محسوب می‌شود و تولید ناخالص داخلی آن در سال ۲۰۱۷ برابر ۴۹۳.۶۸ میلیارد یورو بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.