آناتولی گزارش داد، علی عثمان، مدیر اتاق بازرگانی مشترک ترکیه و آمریکا گفت: این ۱۵ شرکت هرکدام دست‌کم ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در ترکیه انجام خواهند داد.

اندور برانسون- کشیش بازداشت شده آمریکایی در ترکیه روز جمعه و به حکم دادگاهی در ترکیه پس از دو سال حبس خانگی آزاد شد تا بدین ترتیب به یکی از تنش‌زاترین مسائل در روابط دو کشور خاتمه داده شود. عثمان گفت: این شرکت‌ها و شرکت‌های دیگری که به دلیل مسائل اخیر و ترس از تحریم‌های آمریکا بر ضد ترکیه نتوانسته بودند در ترکیه سرمایه‌گذاری کنند اکنون در حال آمدن به این کشور هستند.

به گفته مدیر اتاق بازرگانی مشترک ترکیه و آمریکا، شرکت‌های آمریکایی که از قبل نیز در ترکیه حضور داشته‌اند به دنبال حضور بیشتر در بازار این کشور هستند. سرمایه‌گذاری‌های جدید آمریکایی‌ها می‌تواند به تثبیت بیشتر اقتصاد و نرخ ارز ترکیه منجر شود. بانک مرکزی ترکیه در گزارشی پیشتر اعلام کرده بود به دلیل تحریم‌ها و تنش در روابط با آمریکا، از ماه فوریه سرمایه گذاران خارجی حدود ۴.۷ میلیارد دلار از سرمایه خود را از این کشور خارج کرده‌اند.

ترکیه در هشت ماه نخست امسال حدود شش میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده است و در تلاش است این رقم را تا پایان سال جاری میلادی به ۱۱ میلیارد دلار افزایش دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.