سرگئی لاوروف طی مقاله ای در روزنامه الاهرام مصر که روز شنبه در ریانووستی منتشر شد، اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری دو کشور در حال افزایش است و اکنون از مرز شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار فراتر رفته است.

وی همچنین به آغاز اجرای طرح های بزرگ همکاری روسیه و مصر ازجمله نیروگاه هسته ای در منطقه الدبعه مصر و منطقه ویژه صنعتی در محدوده کانال سوئز اشاره کرد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین به همکاری های گسترده مقام های پارلمانی روسیه و مصر و وزیران و روسای سازمان های دو کشور اشاره و تصریح کرد: عملکرد کمیسیون دولتی همکاری های اقتصادی - بازرگانی و فنی - نظامی روسیه و مصر بسیار مثبت است.

لاوروف در ادامه مقاله خود به موفقیت روسیه و مصر در گسترش همکاریهای فنی-نظامی ازجمله برگزاری رزمایش مشترک نیروهای هوابرد دو کشور در سالهای 2016 و 2017 اشاره کرد.

وی افزود: این گونه همکاری ها به نیروهای مسلح و سازمان های امنیتی مصر امکان می دهد با کارایی بهتری با تروریست ها مقابله کنند.

لاوروف خاطرنشان کرد: روابط روسیه و مصر به سطح مشارکت راهبردی و همکاری های بلندمدت ارتقاء یافته است.

 یادداشت تفاهم برای ایجاد منطقه صنعتی روسیه در کانال سوئز دو سال پیش میان روسیه و مصر منعقد شد.

هدف از ایجاد این منطقه صنعتی، بومی کردن تولیدات شرکت های روسی در بازار مصر و گسترش حضور صنعتی روسیه در آفریقا و منطقه خاورمیانه اعلام شده است.

در این منطقه صنعتی، کامیون های روسی، تراکتور و ماشین الات کشاورزی، محصولات پتروشیمی و فرآورده های بتونی تولید خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.