داریوش امانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ماه‌های ابتدایی امسال و در قالب اعتراضاتی که از سوی راننده‌های کامیون درباره شرایطشان صورت گرفت، یکی از اصلی‌ترین مشکلات آنها بحث چگونگی محاسبه نرخ حمل بار بود. آنها در کنار درخواست فوری برای افزایش نرخ‌ها، این مسئله را نیز مطرح کردند که چارچوب محاسبه نرخ بر اساس تن – کیلومتر تعیین شود.

به گفته وی، پس از آنکه سازمان راهداری توانست بحث افزاش نرخ کرایه‌ها را نهایی کند، موضوع تغییر مبنای نرخ گذاری نیز در دستور کار قرار گرفت که امروز به نتیجه‌ای قطعی رسیده است.

معاون سازمان راهداری با بیان اینکه نرخ گذاری بر اساس تن – کیلومتر نیاز به مطالعات گسترده داشت، تاکید کرد: اگر بنا بود سازمان، مطالعه و جمع‌بندی نهایی در این زمینه را به یک شرکت خصوصی واگذار کند احتمالا رسیدن به نتیجه‌ای قطعی به بیش از یک سال زمان نیاز داشت اما با پیگیری مسئولان سازمان و برگزاری جلسات چندین ساعته میان مسئولان، کارشناسان و نمایندگان اصناف کار به یک نتیجه قطعی رسید.

امانی اضافه کرد: در حال حاضر طرح مطالعاتی به نتیجه‌ای قطعی رسیده تا بتوان از این پس مبنای محاسبات کرایه را تغییر داد.

به گفته وی، در حال حاضر کلیات این طرح نهایی و برای بخش‌های مختلف ارسال شده است تا در استان‌های کشور به مرحله اجرا برسد. در این رابطه نیاز به نظر نهایی شورای عالی حمل و نقل وجود دارد که پیش‌بینی می شود در هفته جاری با تایید وزیر راه و شهرسازی به مرحله اجرا برسد.

معاون سازمان راهداری خاطر نشان کرد: در طول ماه‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌های سازمان به وجود آوردن شرایط مناسب برای ادامه فعالیت رانندگان کامیون بوده و خوشبختانه در این ماه ها طرح و سیاست‌های مثبتی به منظور بهبود شرایط رانندگان به تصویب و اجرا رسیده و سازمان همواره تلاش کرده خدمات قابل توجه رانندگان را در نظر داشته و تمام توان خود را برای به وجود آوردن شرایطی مناسب برای این قشر زحمت کش جامعه بسیج کند.

به گزارش ایسنا، پس از اعتراضات رانندگان در خرداد ماه سال جاری سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی تلاش کردند با اجرایی کردن برخی سیاست‌ های حمایتی شرایط اقتصادی رانندگان را بهبود دهند.

افزایش نرخ کرایه، بهبود شرایط بیمه و کاهش قیمت تمام شده لوازم یدکی بخشی از این سیاست‌ها را تشکیل می‌دهد که در این راستا طی روزهای گذشته و پس از افزایش قابل توجه نرخ لاستیک، سازمان راهداری با کمک وزارت صمت برنامه‌هایی را برای عرضه لاستیک با قیمت پایین به رانندگان در دستور کار قرار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.