انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شارژ کارت یارانه مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای سبد کالا پایان شهریور ماه گفت: توزیع سبد کالا از یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته هم بین مددجویان بهزیستی و هم کمیته امداد آغاز شده است. همچنین به غیر از این دو نهاد حمایتی، این سبد غذایی بین ۳۵۰ هزار مدرسه شبانه روزی نیز توزیع شده است؛ البته مبلغ این سبد غذایی بین ۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بر اساس تعداد اعضای خانوار بوده است.

 

فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مبلغ سبد کالا در این دوره بین 15 تا 20 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: شارژ کارت یارانه مددجویان در دوره پیش و براساس بعد خانوار، بین 35 تا 130 هزار تومان بوده، اما این میزان در دوره جدید افزایش یافته است. این افراد می‌توانند به فروشگاه‌های اتکا، کوروش، رفاه، تعاونی مصرف فرهنگیان و... برای تهیه این کالاها مراجعه کنند.

 

وی افزود: با توجه به قولی که آقای محسنی بندپی سرپرست وزارت رفاه دادند شارژ کارت مددجویان از هفته گذشته آغاز شده، اما به دلیل حجم بالای کار، هنوز پایان نیافته است و ادامه دارد. طی چند روز آینده شارژ کارت مددجویان به اتمام می‌رسد و این افراد می‌توانند برای خرید کالاها به فروشگاه‌ها مراجعه کنند.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در مورد کالاهای این سبد غذایی نیز توضیح داد: کالاهای پیش بینی شده شامل نیازهای اولیه غذایی مثل برنج، روغن، قند و شکر و ... است. سال‌های گذشته نیز سبد غذایی در اختیار اقشار آسیب‌پذیر کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار می‌گرفت و برای مثال در شب عید نوروز یا ماه مبارک رمضان کارت یارانه این افراد به میزانی تعیین شده از سوی وزارت رفاه شارژ می‌شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.