عنایت ‌ الله رحیمی عصر یکشنبه اول مهر در جمع خبرنگاران ‌گفت: راه، راه‌آهن و فرودگاه از زیرساخت های اصلی محسوب می شود و رساندن آزادراه شیراز اصفهان به سطح ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی اقدام مهم دولت تدبیر و امید است.

او وعده داد که تا ابتدای سال ۹۸ این آزادراه آماده افتتاح خواهد بود و گفت: علاوه بر این آزاد راه‌های لامرد-پارسیان، شیراز-بوشهر، لار-بندرعباس، از پروژه‌های زیرساختی محسوب می شود که در دستور کار است و آزاد راه لامرد پارسیان اجرایی شده است.

رحیمی گفت: در حوزه راه آهن نیز بحث ۲ خطه کردن راه آهن شیراز – اصفهان و توسعه ایستگاه های این خط و اتصال آنها به مراکز بار را مد نظر قرار داده ایم و در این زمینه اقدامات خوبی نیز انجام شده است‌.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اضافه کرد: امروز بخش قابل توجهی از محموله های بار استان و همچنین بار دیگر نقاط کشور از جمله خودروهای تولیدی در تهران به وسیله راه آهن شیراز – اصفهان جا به جا می شود که علاوه بر کاهش هزینه ها، صرفه جویی در سوخت و رعایت استانداردهای زیست محیطی، به کاهش حوادث و تلفات جاده ای نیز کمک می کند‌.

رحیمی افزود: در زمینه مدیریت تولید، توزیع و مصرف آب نیز با توجه به خشکسالی های پی در پی سال های اخیر در فارس اقداماتی را در استان انجام دادیم که از جمله می توان به احداث و بهره برداری از سد چشمه عاشق در نی ریز، احداث و تکمیل سد هایقر در فیروزآباد، احداث سد نرگسی کازرون با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی، سد کوار در شهرستان کوار با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اجرای خطوط آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی و آبرسانی از سد درودزن به شیراز به طول ۷۷ کیلومتر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد‌.

وی ادامه داد: خط آبرسانی از سد درودزن به شهرستان خرامه از دشت کربال و تامین آب ۹۵ روستای موجود در مسیر از دیگر اقداماتی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رحیمی گفت: خط آبرسانی از سد سلمان فارسی به جهرم را نیز در دستور کار داریم که عملیات اجرایی آن با بیش از ۹۰ درصد در حال تکمیل است، همچنین پروژه خط آبرسانی از سد رودبال به شهرهای داراب، جنت شهر و زرین دشت نیز در دستور کار است که عملیات آبرسانی به داراب به اتمام رسیده و به زودی به بهره برداری می‌رسد‌.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اظهار داشت: آبرسانی از سد روبال به فسا و استهبان، آبرسانی از سد تنگاب به فیروزآباد و آبرسانی از سد کوار به خاوران و شهرها و روستاهای همجوار نیز هم اینک در دستور کار قرار دارد‌.

رحیمی اضافه کرد: بحث آبرسانی از سد تنگ سرخ یاسوج به شیراز نیز تخصیص اعتبار آن گرفته شده و امیدواریم بتوانیم در آینده این پروژه ها را عملیاتی کنیم‌.

وی، در خصوص پروژه انتقال آب دریا به فارس هم گفت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان لامرد برای تامین آب منطقه انرژی بر لامرد و همچنین آب آشامیدنی این شهرستان به زودی توسط بخش خصوصی آغاز خواهد شد‌.

به گفته رحیمی، طرح انتقال آب دریا به مرکز استان فارس نیز در قالب طرح "ناب" در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: فعالیت های خوبی نیز در زمینه جمع آوری فاضلاب در شهرستان های استهبان، فیرزوآباد، نی‌ریز، آباده، ممسنی، کازرون و فسا در دست انجام است‌.

رحیمی گفت: علاوه بر این، اجرای تصفیه خانه های فاضلاب از جمله تصفیه خانه دوم شهر شیراز، تصفیه خانه شرق صدرا و تصفیه خانه غرب صدرا، تصفیه خانه لوکال صدرا و تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای کازرون، نورآباد، آباده، نی ریز و فسا در دستور کار است و از پیشرفت فیزیکی مناسبی نیز برخوردار هستند‌.

او گفت: در زمینه ورزش و جوانان نیز در دولت تدبیر و امید شاهد اقدامات خوبی در استان بوده ایم که بهره برداری از فاز اول ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز و اجرای مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری شیراز با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۲ نمونه خوب از آن است.

رحیمی همچنین گفت: در زمینه بهداشت و درمان نیز هم اینک شاهد احداث بیمارستان ها، درمانگاه ها و خانه های بهداشت در استان به ویژه شهر شیراز هستیم که امیدواریم با توسعه این مراکز روز به روز شاهد افزایش و تسهیل خدمات رسانی به بیماران و رضایت آنها باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.