ماجرای استخدام های کیلویی در شهرداری تهران در زمان تصدی شهردار اسبق، محمدباقر قالیباف باعث شده تا این روزها امواج سهمگین تعدیل نیرو، یکی پس از دیگری، تن و بدن کارمندان شهرداری پایتخت را بلرزاند.

در تازه ترین امواج تعدیل، عنوان شده به زودی قرارداد کار ۶ هزار نفر از نیروهای شهرداری به سر می رسد و موعد بیکاری فرا رسیده است.

تجمع کارمندان اخراج شده شهرداری تهران

گزارشی که اخیرا در خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شده نشان می دهد یکی از دلایل بیکاری کارمندان شهرداری، استخدامهای بی ضابطه در مجموعه های وابسته به این نهاد در دوره قالیباف است. از جمله این مجموعه ها، می توان به شرکتهای زیرمجموعه بانک شهر اشاره کرد.

گزارشها نشان می دهد شرکت وابسته به بانک شهر با نام توسعه گردشگری شهر آیین وضعیت اسف باری از لحاظ نیروی انسانی دارد و عملا تبدیل به حیاط خلوتی برای استخدام بی ضابطه و بی قاعده و افزایش تنه سنگین نیروی انسانی در مجموعه های وابسته به بانک شهر شده است.

صورتهای مالی این شرکت نشان می دهد قیمت خدمات عملیاتی آن در سال ۹۵ که سال آخر حضور قالیباف در شهرداری تهران بود نسبت به سال ۹۴، نزدیک به دو برابر شده است. (۹۴ درصد) در حالی که درآمدهای عملیاتی این شرکت تنها ۱۳ درصد رشد داشته. به بیان دیگر خدمات این شرکت در سال ۹۵ بسیار گرانتر از سال ۹۴ ارائه شده است. خدماتی گران که درآمد قابل ملاحظه ای به دنبال نداشته و این وضعیت باعث شده است تا این شرکت در سال ۹۵ با افزایش ۴۴ درصدی هزینه های عمومی و اداری خود مواجه شود و در نتیجه زیان عملیاتی این شرکت در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن، بیش از ۷ برابر شود (۷۲۰ درصد)

ترازنامه مالی این شرکت نسبتا کوچک نشان می دهد در سال ۹۵ زیان ناخالص این شرکت به حدود ۸۳۴ میلیارد تومان بالغ شده است.

برای اطلاع از جزییات ماجرا، اینجا را بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.