محمود حجتی عصر چهارشنبه در بازدید از کارخانه کنسانتره شاهرود بابیان اینکه تعاونی روستایی را موکلف به تعیین تکلیف این کارخانه می‌کنیم، ابراز داشت: این نگاه که تعاونی روستایی کارخانه کنسانتره را اجاره و در آینده بتواند بخرد یعنی ایجاد زنجیره تولید و این مهم کلید حل بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی است.

وی افزود: کشاورز نباید نگران این باشد که محصول او با هزار مشکلات قهری که وجود دارد مفت به دست دلالان این بخش برسد که ایجاد این زنجیره تولید دست سودجویان و واسطه گران را از بازار کوتاه می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی، غذایی و تکمیلی در وزارت خانه پیگیری می‌شود، ابراز داشت: در بحث سیب‌زمینی و سایر محصولات به دنبال این هستیم تا صنایع پایین‌دستی را تا عرضه مستقیم به دست مصرف‌کننده برسانیم.

حجتی در ادامه تصریح کرد: در بحث خسارات خشک‌سالی و سرمازدگی که طی چند سال گذشته بخش کشاورزی را تحت تأثیر خود قرار داده، با توجه به خسارات بالای سرما در بهار امسال این موضوع به‌صورت چالش جدی مطرح است که ماه‌ها وزارت جهاد و ستاد حوادث غیرمترقبه وزارت کشور کار خود را به انجام رساندند و باید در سازمان برنامه و بودجه مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بابیان توسعه همه‌جانبه بخش کشاورزی در دستور کار است، افزود: علیرغم پیگیری‌های مکرر هنوز استمهال وام‌ها توسط بانک‌ها ابلاغ نشده است که اگر این اتفاق رخ دهد می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات بهره‌برداران را حل کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.