امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از ورود این فراکسیون به بحث افزایش قیمت خودرو در کشور خبر داد و گفت: تیم ما اکنون بحث بالا رفتن بی‌ضابطه قیمت خودرو و تخلف خودروسازان در این مورد را بررسی می‌کند.

وی تصریح کرد: آیا آمریکا یا افرادی خارج از کشور قیمت خودرو‌ها را تعیین می‌کنند یا خودروساز‌هایی که خودرو‌ها را پیش از این در انبار‌ها دپو کرده بودند؟

نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به ادعای خودروساز‌ها مبنی براینکه کمبود قطعات در افزایش قیمت خودرو‌ها تاثیر گذاشته است، تاکید کرد: آن‌ها قطعات را با دلار ۳۲۰۰ تومانی خریده و خودرو‌هایی که مشتری بسیار نداشت را در انبار‌ها دپو کردند و اکنون با دلار ۱۰ هزار تومانی خودرو‌ها را در بازار می‌فروشند و بعد می‌گویند قطعه نداریم، آیا این انصاف است؟

خجسته با بیان اینکه در حقیقت این مسایل به نوعی رها شدن بازار را نشان می‌دهد، بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی، دولت و بویژه وزارت صنعت و معدن متولی نظارت بر عملکرد خودروسازان و بازار خودرو هستند و همین موضوع یکی از موارد استیضاح شریعتمداری در مجلس است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: استیضاح وزیر صنعت و معدن و بویژه بحث افزایش بی‌رویه خودرو طی این هفته در مجلس بررسی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.