عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه به عنوان نماینده سوال‌کنندگان از رئیس جمهور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما امروز شاهد تغییر رویه در مجلس بودیم چراکه متاسفانه در روز استیضاح وزیر کار شاهد حواشی بسیار زیادی بودیم.

وی ادامه داد: امروز سوال‌کنندگان از رئیس جمهور صرفا بر محتوای کلام و سوالات خود تکیه داشتند و رعایت حرمت در موضوعات رعایت شد و تریبون مجلس صرفا اختصاص به مطرح شدن مسائل استدلالی داشت، چرا که برنامه‌ریزی منسجمی پیش از جلسه برای این موضوع انجام شده بود.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: ما به دنیا فهماندیم که اساس نظام ما مردم سالاری دینی است و در چارچوب منطق توانستیم حرف‌های خود را بیان کنیم، معتقدیم تریبون مجلس جای تخاصم نیست بلکه محلی برای بیان اظهارات افراد است.

مصری با تاکید بر اینکه نیازی به داد و فریاد و تهمت‌ زدن نیست و اظهار نظر نمایندگان در نهایت با رای آنان متجلی می‌شود، افزود: به جای تخاصم سیاسی ما باید به دنبال اصلاح امور باشیم و نمایندگان با ارائه یک رفتار گفتگوی ملی اظهارات خود را مطرح کردند و در نهایت در قالب رای نظر خود را مطرح کردند.

وی بیان کرد: امروز برای ما یک شروع است نه پایان و منتظریم که دولت برای حل چهار سوالی که نمایندگان قانع نشدند برنامه‌های خود را در قالب لایحه ارائه دهد و مجلس هم به آنان کمک می‌کند.

نماینده مردم کرمانشاه اظهار کرد: مطابق با آیین‌نامه ۴ سوالی که نمایندگان از توضیحات رئیس جمهور قانع نشدند باید به قوه قضاییه ارجاع شود، در آنها تشخیص با قاضی است که استدلال طرفین را مورد بررسی قرار دهد.

مصری تاکید کرد: هرچند بیش از ارجاع ما به دنبال اصلاح امور هستیم و امیدواریم دولت در این زمینه گام بردارد و ما هم به دنبال حل و فصل موانع و مشکلات کشور هستیم.

وی در ادامه درباره میزان حل مشکلات برشکستگان موسسات مالی و اعتباری اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی به کسانی که خسارت دیده بودند پرداخت شد و بیش از ۹۰ درصد این افراد به طلب خود رسیدند.

نماینده مردم کرمانشاه با تاکید بر اینکه ما به دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه به دنبال اصلاح امور هستیم، گفت: افراد سوال‌کننده از رئیس جمهور هم به دنبال اصلاح و کمک به دولت هستند و ما نمی‌خواهیم مشکلی به مشکلات مردم اضافه شود.

مصری با اشاره به اینکه ما معتقدیم که اعلام شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف قانون بود، بیان کرد: باید بازار ثانویه وجود داشته باشد و دولت هم به این پیشنهاد ما توجه کرد و بازار ثانویه را تشکیل داد چرا که ما یقین داریم هرچه بازار ثانویه رونق بیشتری بگیرد با کاهش قیمت ارز در کشور مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه ما مشتاق تشکیل اتاق فکر مشترک بین دولت و مجلس هستیم گفت: در این اتاق فکر مشترک باید برای رفع مشکلات مردم تصمیم‌گیری شود و مجلس و به ویژه کمیسیون‌های تخصصی هم آمادگی لازم برای کمک به حل مشکلات کشور و همراهی با دولت را دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.