محمد محمودی‌ شاه‌نشین در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فجرآفرینان انقلاب اسلامی، بیان کرد: امروز برای دفاع از تمامیت ارضی و حفظ امنیت مردم همه ما باید با یکدیگر همدل، همراه و هم‌زبان باشیم. دولت باید تلاش کند اعتماد مردم را جلب کند و مجلس نیز تمام توان خود را برای حل مشکلات مردم از قبیل بیکاری، مبارزه با بی‌عدالتی و توزیع عادلانه فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری به کار گیرد. ما باید دست کسانی که به اموال عمومی دراز شده را قطع کنیم.

وی در ادامه گفت: تشکیل اصحاب و تحزب‌گرایی می‌تواند این کشور را از آفت تفکر سلیقه‌ای افراد نجات دهد. مطمئن باشید که جماعت به ضلالت و گمراهی نمی‌روند و دست خدا با جماعت است. ما باید به روزی برسیم که برنامه‌ریزان و سیاستگذاران در مقابل مردم پاسخگو باشند. متاسفانه در حال حاضر ابزارهای انگیزیشی و برنامه و اراده‌ای برای تشخیص کارآمدها از ناکارآمدها وجود ندارد.

نماینده مردم شهریار در مجلس گفت: ما باید از قانون‌مدارها در مقابل متخلفین در همه ابعاد حمایت کنیم. ما باید به همه کسانی که مسئولیت‌پذیرند پاداش دهیم و کسانی را که در برابر وظایف خود کوتاهی می‌کنند مجازات کنیم و این ضرورتی است اجتناب‌ناپذیر. در این سه روز که بارندگی در استان تهران اتفاق افتاد ما با ناتوانی‌هایی مواجه بودیم که جای تاسف دارد. بنده ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه‌روزی استاندار تهران گلایه‌مندم که راهداری کجا بود؟ فرماندارانی که نان شهرستان را می‌خورند و در شمال تهران زندگی می‌کنند در کجا بودند؟

وی افزود: مردم اندیشه و شهریار برای یک مسیر پنج کیلومتری هفت ساعت در ماشین خود محبوس بودند و خبری از آنان که باید بودند و باشند، نبود. چرا هیچ ابزار تنبیهی و بازخواستی وجود ندارد؟ چه کسی باید کارگران شهرداری را که با دست خالی به کمک مردم پرداختند پاداش دهد و مدیرانی که حتی جواب تلفن نماینده مردم را نمی‌دهند تنبیه کنند؟

محمودی شاه‌نشین خاطرنشان کرد: مردم تا کی باید تاوان ناتوانی و نالایقی بعضی از مدیران که سرلوحه کارشان سیاسی‌کاری و تفرقه‌افکنی و ایجاد بی‌اعتمادی در مردم است را بدهند؟ قضات محترم و اساتید دانشگاه‌ها و مدیران خادم و ایثارگران و آتش‌نشانان عزیز مطمئن باشید که مجلس به وظیفه خود عمل کرده و در ایجاد بستر مناسب برای زحمت‌کشان کشور اقدامات لازم را انجام می‌دهد. با هر بند و ماده‌ای که با توسل به عوام‌فریبی، حقوق صاحبان علم، دانش و مهارت‌های تخصصی و فنی انسانی را نادیده بگیرد مخالفت خواهد کرد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، بیان کرد: و اما بودجه، قانون مسئولیت سنگینی را بر عهده ما گذاشته است. بررسی و تصمیم برای یک سال زندگی مردم و کارکرد دولت و درآمدها و مصارف را بر عهده نمایندگان مردم قرار داده است. مردم انتظار دارند مشکلات اساسی آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم. آنها انتظار دارند که سال بعد در همین موقع زمانی که گزارش عملکرد و تحقق بودجه را می‌دهیم، بگوییم بیش از ۸۰ درصد آن تحقق یافته است نه آنچه که در سال ۹۵ و ۹۶ شاهد آن بودیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.