فاطمه حسینی نماینده تهران در نطق امروز خود با بیان اینکه شهروندان محترم حق اعتراض دارند، از قوه قضاییه و دولت خواست تا درباره ابعاد ناآرامی‎های اخیر به مردم توضیح دهند و بگویند برای جلوگیری از تکرار این روند چه برنامه ای دارند.

او با بیان اینکه اکنون زمان گفت و گوی ملی است، ادامه داد: کمتر از یکسال پیش گفت و گوی ملی را در مجلس آغاز کردیم. از نفرت و سوء ظن همه زیان می بییند. ازصداوسیما می خواهم به جای القای یاس و تخریب دولت راه را برای شنیدن واقعی صدای ملت و گفت و گوی نخبگان باز کند. شایسته نیست که امروز مرجعیت رسانه ای از صداوسیمای رسمی خارج شود.

عضو فراکسیون امید از رقبای سیاسی دولت خواست توجه داشته باشند که افراطی گری در نقدها علیه دولت، نه تنها موجب سلب اعتماد عمومی از دولت، بلکه از حاکمیت می شود و باید از این کار پرهیز کنند.

حسینی افزود: آقای روحانی چالش ها و ابرچالش های کشور بر کسی پوشیده نیست. از سربسته سخن گفتن با مردم بپرهیزید. کمتر از ۸ ماه پیش ملت ایران به شما رای دادند. با ملت به صراحت و شفافیت سخن بگویید و آنان را به مشارکت مجدانه فرابخوانید. با مسئولین در استان‎ها و مجامع نمایندگانی استانی جلسات مستمر هفتگی بگذارید تا مشکلات مردم حل شود. با احزاب و گروه های مختلف جلساتی داشته باشد و از آنها برای حل مشکلات مردم مدد بطلبید.

او در پایان با بیان اینکه افزایش نرخ ارز پیامدهایی دارد و مردم را نگران کرده است، افزود: این موضوع بر قیمت بسیاری از کالاهای روزمره زندگی مردم اثرگذار است.

روند بررسی بودجه در جلسه شنبه مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه غیرعلنی صبح امروز گفت: این جلسه به بررسی نحوه لایحه بودجه اختصاص داشت. براساس آیین نامه داخلی مجلس و نظر هیات رییسه بنا شده است که ۳ مخالف و ۳ موافق در مورد کلیات بودجه ۹۷ در جلسه روز شنبه سخنرانی کنند.

این سخنان علی لاریجانی با تذکر علیرضا سلیمی نماینده محلات روبرو شد که در اخطاری گفت: بر اساس ماده ۱۸۶ آیین نامه داخلی مجلس بعد از ۷۲ ساعت بررسی دوباره بودجه در تلفیق این گزارش باید در مجلس بررسی شود ولی در مورد این که حتما باید ۳ موافق و ۳مخالف در این زمینه صحبت کنند اشاره ای در آیین نامه داخلی مجلس نشده است. وی اظهار داشت: در مورد این موضوع باید رای مجلس گرفته شود. اما لاریجانی این اخطار را وارد ندانست.

گفتنی است در جلسات علنی نوبت صبح و عصر یکشنبه - هشتم بهمن- مجلس به بررسی کلیات مصوبه کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه ۹۷ پرداختند. پس از اظهارات ۱۰ نماینده موافق و ۱۰ نماینده مخالف، رای گیری درباره مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۷ انجام شد و نمایندگان با ۱۲۰ رای مخالف در برابر ۸۳ رای موافق و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر با کلیات این مصوبه مخالفت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.