کشورهای همسایه ونزوئلا از جمله اکوادور، پرو و برزیل این روزها شاهد سیل عظیم مهاجرانی هستند که از بیم فشارهای اقتصادی دولت کاراکاس فرار کرده و به مهاجرت روی می آورند. 

تاکنون بیش از یکصد هزار تن از مردم ونزوئلا به برزیل مهاجرت کرده اند. 

مقامات برزیل برای مقابله با این موج مهاجرت، در ایالت «رورایما» که در مرز ونزوئلا قرار دارد، تا شش ماه اعلام وضعیت فوق العاده اجتماعی اعلام کرده اند

شمار شهروندان ونزوئلایی که به دلیل بحران اقتصادی از این کشور خارج می‌شوند رو به افزایش است. 

دولت پرو نیز به دلیل مهاجرت گسترده ونزوئلایی‌ها به این کشور، شرایط ورود به خاک خود را سخت‌ کرده است.

دولت پرو از نیمه‌شب شنبه (سوم شهریور) تنها به پناهجویانی اجازه ورود به خاک این کشور را می‌دهد که گذرنامه کشور خود را همراه داشته باشند.

نستور پاپولیزیو، وزیر امور خارجه پرو، در گفت وگو با روزنامه &#۳۹;ال ‌کومرسیو&#۳۹; تأکید کرده که هدف از سخت‌گیری بیشتر در مرز، کم کردن شمار افرادی نبوده که خواستار دریافت پناهندگی در پرو هستند.

حدود نیمی از افرادی که از ونزوئلا گریخته‌ و خواستار پناهندگی در پرو هستند، گذرنامه ندارند.

آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که مسئله عزیمت جمعی مهاجران ونزوئلایی به کشورهای منطقه در حال نزدیک شدن به نقطه بحرانی است.

همزمان با تداوم بحران اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا به دلیل کمبود شدید مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار شدید شمار زیادی از ونزوئلایی ها همچنان در حال عزیمت به کشورهای همسایه هستند.

این در حالی است که مقامات کلمبیا، اکوادور و پرو قرار است در روزهای آینده برای یافتن راههایی با هدف مهار ورود موج عظیم مهاجران از ونزوئلا دیدار و گفت و گو کنند.

در حالی همچنان شمار زیادی از مردم ونزوئلا به دلیل نامساعد اقتصادی در حال مهاجرت از این کشور هستند که «خورخه رودریگز» وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا اعلام کرد که بسته جدید اقتصادی با هدف مهار تورم شدید در حال است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.