آسوشیتدپرس گزارش داد، قضات "دادگاه عالی" ونزوئلا که دولت آنها را به رسمیت نمی‌شناسد و از سوی پارلمان تحت کنترل اپوزیسیون منصوب شده‌اند گفته‌اند، اتهامات براساس شواهدی است که نشان می‌دهد نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور از یک کمپانی ساخت‌وساز در برزیل رشوه دریافت کرده است.

ونزوئلا اکنون دو دادگاه عالی دارد؛ یک دادگاه، دادگاه رسمی این کشور است که از مادورو حمایت می‌کند و یک دادگاه توسط پارلمان تحت کنترل مخالفان تشکیل شده که اعضای آن به خارج از کشور گریخته‌اند.

 

پارلمان ونزوئلا که تحت کنترل مخالفان است پس از روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۱۶، در اقدامی به منظور به چالش کشیدن مادورو، قضاتی جایگزین برای قضات فعلی دادگاه عالی ونزوئلا منصوب کرد. گرچه پارلمان ونزوئلا اختیار منصوب کردن اعضای دادگاه عالی را دارد اما دولت می‌گوید از آنجا که در این دادگاه سمت خالی وجود نداشت، اقدام پارلمان غیرقانونی بوده است.

قضات منصوب شده توسط اپوزیسیون، روز دوشنبه در کلمبیا تشکیل جلسه داده و دادگاهی نمادین را برای مادورو برگزار کردند و خواستار دستگیری وی شدند.

مادورو گفته این قضات در تبعید تلاش می‌کنند تا به صورت غیرقانونی جایگزین دادگاهی عالی کشور شوند که توسط متحدانش منصوب شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.