مهدی تاج به همراه حیدر بهاروند، فریدون اصفهانیان، هدایت ممبینی و دکتر صوفی‌زاده از اعضا هیات رییسه و محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال با حضور در ساختمان بهشت، با مهندس افشانی، شهردار و نظری، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رییس کمیته ورزش شورا دیدار کردند.

در این نشست که دکتر شجاع پوریان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و خداداد افشاریان، سرپرست هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد هم در آن حضور داشتند، از سوی رییس فدراسیون فوتبال پیراهن یار دوازدهم به پاس حمایت‌های صورت گرفته از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، به شهردار و عضو شورای اسلامی شهر تهران اهدا شد.

 

شهردار تهران: غرور و اعتماد به نفسی که تیم ملی پدید آورد، فراموش نشدنی است

 

مهندس افشانی، شهردار تهران در آغاز این نشست عنوان کرد: بابت نتایج خاطره‌انگیز و افتخارآفرین فوتبال به شما، مدیران فدراسیون فوتبال هم تبریک می‌گویم و هم خدا قوت. عملکرد موفقیت آمیز تیم ملی در جام جهانی، توقع مردم و افکار عمومی را برای جام ملت‌های آسیا بالا برد و امیدوارم این روند صعودی در رقابت‌های آتی هم تداوم داشته باشد.

او ادامه داد: نیاز جامعه ما، دو موضوع مهم است که نخستین آن تداوم وحدت، انسجام و هم‌گرایی ملی است و دوم باید توجه داشته باشیم که نشاط و شادی در جامعه ما یک ضرورت است. خوشحالم که فوتبال و فرزندان دلاورش در جام جهانی سبب‌ساز نیل به هر دو مقصود شدند.

افشانی تصریح کرد: در هنگام برگزاری جام جهانی و وقتی اخبار خوشحال کننده از روسیه به ایران مخابره می‌شد، به مسول زیباسازی تهران گفتم فضای شهر را فوتبالی کنید. خوشبختانه تصاویر مربوط به این موضوع، در عصر ارتباطات به سرعت به اردوی تیم ملی رسید و ملی پوشان متوجه شور و نشاط و شادی هم‌میهنان خود شدند.

وی ادامه داد: در دیداری که همراه با اعضای هیات دولت خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان بخش مهمی از فرمایشات خود را به تلاش ستودنی اعضای تیم ملی فوتبال در جام جهانی اختصاص دادند که قسمتی از آن از طریق رسانه‌ها پخش شد. به ویژه، فرازی از فرمایشات ایشان پیرامون عملکرد دروازه بان تیم ملی در برابر کریس رونالدو که ماحصل اراده ملی پوش عزیز ما بود و تصویری خاطره انگیز را به اذهان مردم الصاق کرد.

افشانی با اشاره به نتایج ارزنده و قهرمانی فوتسالیست‌های خانم ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا افزود:غروری که در پی نتایج و عملکرد تیم ملی در جام جهانی پدید آمد، فراموش نشدنی است. اعتماد به نفسی که در میان هموطنان به وجود آمد، فراموش ناشدنی است. امیدوارم تلاش کنیم و پیش برویم و بهتر و بهتر شویم. به هر حال، بهترین شدن و اول شدن آسان است اما بهترین ماندن و اول ماندن بسیار دشوار است. به طور حتم، شهرداری پایتخت با همه توان در کنار تیم ملی محبوب ایران خواهد بود. جا دارد از آقای نظری، رییس جوان کمیته ورزش شورا هم تشکر کنم که نگاه ویژه‌ای به موضوع ورزش دارد.

 

رییس فدراسیون فوتبال: همراهی شهرداری، خودجوش و خالصانه بود

 

رییس فدراسیون فوتبال هم در این دیدار، با تقدیر از حمایت‌های شهرداری تهران از فوتبال عنوان کرد: در هنگام برگزاری رقابت‌های جام جهانی در روسیه، حال و هوای کلانشهر تهران هم کاملا فوتبالی شده بود. به هر حال، فوتبال بخش بزرگ و جدانشدنی از زندگی بسیاری از هموطنان است و وقتی آن‌ها به جز تلویزیون و رسانه‌ها، در هر کوی و برزن شادی ملی پوشان رادر تابلوهای شهرداری هم تماشا می‌کردند، این نشاط عمومی رنگ و بوی دیگری می‌گرفت. بی‌شک، این همراهی خودجوش و خالصانه، انگیزه خانواده فوتبال را برای طی مسیر دشوار خود صدچندان کرد.

او ادامه داد: علاوه بر این، بر خود وظیفه می‌دانم از حمایت‌های شهرداری برای ارتقا کمی و کیفی مرکز تیم‌های ملی تقدیر کنم. تجهیز این مرکز در زمان مهندس صفایی فراهانی آغاز شد اما با کمک و حمایت صورت گرفته از سوی شهرداری، در حال حاضر به یکی از مراکز اسنثنایی و مثال زدنی در سطح قاره بدل شده است.

تاج خاطرنشان کرد: امیدوارم فوتبال هم‌چنان در سطح جامعه تولید شادی کند. اخیرا، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات آماری را ارائه کردند که در آن بیان شده بود در هنگام برگزاری دیدار ایران و مراکش در جام جهانی، میزان استفاده از اینترنت در کشورمان به حداقل رسیده بود. موضوعی که نشان می‌دهد این مسابقه با چه اقبال جالب توجهی از سوی آحاد مردم عزیز ایران زمین روبه‌رو شده است.

 

پیشنهاد رییس سازمان لیگ 

 

حیدر بهاروند، نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال و رییس سازمان لیگ هم در این نشست، درخواستی از شهردار پایتخت داشت و عنوان کرد: با توجه به این که مسابقات برای افزایش تماشاگر در ساعات پایانی شب برگزار می‌شود، اگر امکانات حمل و نقل به ویژه در بحث مترو ورزشگاه آزادی افزایش پیدا کند، کمک زیادی به تماشاگران خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.