یکی از روستا‌هایی که در ۸۴ کیلومتری شهر سمیرم قرار گرفته است با نام خفر شناخته می‌شود. روستایی که در دامنه بلندترین قله دنا که با نام قاش مستان شناخته شده، واقع شده است.

جهنم سفید کجاست؟

روستای خفر با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش لقب جهنم سفید را به خود اختصاص داده است، زیرا زمستان‌های بسیار سرد و پر‌برفی دارد. از لقب‌های دیگری که به روستای خفر اختصاص داده شده است می‌توان به عروس دنا اشاره کرد.

جهنم سفید کجاست؟

بنا بر این گزارش؛ روستای خفر یکی از جاذبه‌های استان اصفهان و شهرستان سمیرم است. قدمت این روستا به دوره حکومت ساسانیانبرمی‌گردد. برخی از افراد فکر می‌کنند که موقعیت توپوگرافی این روستا دلیل نامگذاری آن بوده است. آن‌ها می‌گویند روستای خفر در بدو شکل‌گیری با نام خور شناخته می‌شد و بعد‌ها نام آن به حفر و خفر تغییر کرد.

جهنم سفید کجاست؟

برخی دیگر می‌گویند کلمه خفر از کلمات خور یا غور گرفته شده است. غور یا غوری نام قبیله اولیه‌ای بوده است که در محل فعلی روسای خفر زندگی می‌کردند.

جهنم سفید کجاست؟

شایان ذکر است؛ روایت دیگری نیز درباره نحوه نامگذاری روستای خفر وجود دارد که براساس آن کلمه خفر از کلمات گور یا گبر گرفته شده است. کلمات گور یا گبر معرف آیینی مربوط به پیش از اسلام هستند.

خاطرنشان می‌شود؛ از جاذبه‌های دیدنی که در اطراف روستای خفر قرار گرفته‌اند می‌توان به آبشار خفر، تنگه دنا‌آسا، غار یخی، غار کیخسرو و چشمه سید محمد اشاره کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.