به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم ۱۲۰۶ دلار و ۸۰ سنت در جلسه قبل که پایین ترین رقم از جولای ۲۰۱۷ تاکنون بود، امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۰۹ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته جاری بیش از یک درصد کاهش یافته و در آستانه ثبت چهارمین هفته کاهش متوالی قرار دارد.

قیمت هر اونس طلای آمریکا اما امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۱۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.

در حالی که نگرانی ها در مورد افزایش تنش های تجاری میان آمریکا و چین موجب تقویت ارزش دلار شده است، ارزش پول ملی امریکا در برابر یوان چین سبد ارزهای معتبر جهانی بالا باقی ماند.

چین روز پنجشنبه اعلام کرد، در صورتی که آمریکا این کشور را تهدید به افزایش تعرفه ها کند، دست به اقدام تلافی جویانه خواهد زد. این موضع گیری موجب افزایش نگرانی ها از تشدید هر چه بیشتر جنگ تجاری میان دو کشور در بازارهای مالی شد.

تعداد شهروندان آمریکایی ای که برای دریافت حقوق بیکاری درخواست پر کرده اند، هفته گذشته کمتر از حد انتظار افزایش داشت و این نشان دهنده تداوم تقویت بازار کار آمریکا به رغم تنش های تجاری موجود است.

کالیفرنیا و ۱۸ ایالت دیگر آمریکا وعده داده اند که با پیشنهاد دولت ترامپ برای تضعیف استانداردهای بهره وری در مصرف سوخت برای خودروها مقابله نمایند، زیرا آمریکا باید به خاطر نسل های آینده از محیط زیست محافظت نماید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.