در حالی که به دنبال اعلام وزیر خزانه داری آمریکا مبنی بر توقف جنگ تجاری آمریکا و چین، ارزش دلار افزایش یافته و تقاضا برای سرمایه گذاری در دارایی های امنی نظیر طلا کاهش یافته است، قیمت فلز زرد امروز با کاهش مواجه بود.

 

 بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۸۹ دلار رسید. قیمت طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه ژوئن با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۸۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.

 

پس از انتشار خبر اظهارات استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در مورد توقف جنگ تجاری با چین، ارزش دلار در برابر ین ژاپن افزایش داشت و در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم خود در ۵ ماه گذشته رسید.

 

منوچین و لری کودلوف، مشاور ارشد اقتصادی دونالد ترامپ گفتند، توافق به دست آمده بین مذاکره کنندگان چینی و آمریکایی در روز شنبه، زمینه را برای برطرف ساختن عدم توازن های تجاری در آینده فراهم می سازد.

 

قیمت طلا هفته گذشته برای اولین بار از اواخر ماه دسامبر تاکنون به زیر ۱۳۰۰ دلار رسید و از آن زمان به این طرف به بالای ۱۳۰۰ دلار باز نگشته است.

 

تقویت ارزش دلار موجب شده تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاربی استفاده می کنند گرانتر شود. به علاوه، افزایش میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و احتمال اینکه فدرال رزرو در ماه آینده میلادی مجددا نرخ بهره را افزایش دهد موجب شده تا تقاضای سرمایه گذاران برای خرید طلا کم شود.

 

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با ۰۱ درصد کاهش به ۸۵۵.۲۸ تن رسید.

 

در سایر بازارهای فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۶ دلار و ۳۹ سنت رسید. قیمت پلاتین هم ۰.۱ درصد افت داشت و به ۸۸۱ دلار و ۶۰ سنت رسید. اما قیمت پالادیوم امروز با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۶۸ دلار رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.