هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حدود ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۱۹.۹۱ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۲۱۹.۱۰ دلار رسید.

در شرایطی که فعالان بازار منتظر نشست بانک‌های مرکزی متعدد در هفته جاری هستند که روند کوتاه‌مدت ارزها را مشخص خواهد کرد، دلار در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا در برابر رقیبان بزرگ خود اندکی افزایش یافت. ارز آمریکا همچنین نزدیک به بالاترین حد ۱۳ ماه اخیر در برابر یوان چین معامله شد.

بانک مرکزی ژاپن روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نشست سیاست پولی برگزار می‌کند، در حالی که نشست بانک مرکزی آمریکا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا هفته جاری دورنمای افزایش تدریجی نرخ‌های بهره را مجددا تایید کند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را تقویت می‌کند در حالی که طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی انگلیس نیز قرار است تصمیم سیاست پولی خود را روز پنج‌شنبه اعلام کند.

بازارهای سهام آسیا در شروع هفته پررویدادی که در آن قرار است نتایج مالی شرکت‌ها منتشر شده و آمار تورم و حقوق‌بگیران آمریکا اعلام شود، روز دوشنبه در سطح پایین‌تری ایستادند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری همچنان عقب‌نشینی به محدوده ۱۲۰۶ تا ۱۲۱۴ دلار را هدف گرفته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۵.۴۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۸۲۱.۴۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۹۲۴.۵۰ دلار قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.