نتایج نظرسنجی هفتگی پایگاه اینترنتی «کیتکو»، از همگرایی پیش‌بینی وال‌استریتی‌ها و مین‌استریتی‌ها حکایت دارد. تحلیلگران وال‌استریتی که پیش‌بینی‌های خود را درخصوص روند هفته آتی طلای جهانی ارائه کرده‌اند، همراه با خرده‌فروشان مین‌استریتی، روند افزایشی برای فلز زرد در نظر گرفته‌اند. بیشترین تاکید مجموعه کارشناسان بر چشم‌انداز کاهشی شاخص دلار متمرکز شده است. آنها رویکرد تورمی موجود در بازارها را به ضرر شاخص دلار می‌دانند و اونس را آماده برای صعود مجدد پیش‌بینی می‌کنند.

از میان ۲۰ تحلیلگر وال‌استریت که نظرات کارشناسی خود را ثبت کرده‌اند، ۱۲ نفر به روند افزایشی فلز زرد اعتقاد دارند. رویکرد مخالف که کاهش کوتاه‌مدت قیمت طلا را پشتیبانی می‌کند، با آرای ۷ تحلیلگر همخوانی داشت و یک کارشناس نیز تغییر قیمتی خاصی برای هفته پیش رو قائل نبود. خرده‌فروشان مین‌استریتی که حضور کم‌رنگی در نظرسنجی اینترنتی این هفته داشتند، با اکثریت ۶۳ درصدی به صعود هفتگی طلا رای دادند. از میان ۴۵۰ خرده‌فروش، ۲۸۴ تن به روند افزایشی، ۱۰۶ معامله‌گر، معادل ۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان، به روند کاهشی و ۱۳ درصد باقیمانده به روند خنثی معتقد بودند.

رشد ۳۰ درصدی بیت‌کوین در ۷ روز!

ارزهای دیجیتالی در هفته‌های ابتدایی سال ۲۰۱۸ ریزش شدید را تجربه کردند. سقوط قیمت بیت‌کوین به زیر ۶ هزار دلار با افت اتریوم، ریپل و سایر ارزهای رمزپایه همراه شده بود و ارزش بازار مجموعه آنها به زیر ۳۲۰ میلیارد دلار نیز سرک کشید. وضع مقررات سختگیرانه، تعطیلی برخی از کارگزاری‌های مطرح و تلاش نهادهای بانکی برای افزایش کنترل بر این بازار، عوامل اصلی ریزش توصیف می‌شوند؛ هرچند برخی از کارشناسان رشد پرشتاب در سال گذشته را نیازمند اصلاح شدید عنوان می‌کنند. البته این ریزش یا اصلاح بیش از یک ماه دوام نداشت و ارزش بازار ارزهای رمزنهاد به بالای ۵۰۰ میلیارد دلار بازگشت. بیت‌کوین دیروز بین ۱۰ تا ۱۱ هزار دلار معامله می‌شد و ظرف ۷ روز بیش از ۳۰ درصد تقویت را در کارنامه خود ثبت کرد. سایر ارزهای دیجیتالی نیز در این ۷ روز رشد قابل‌توجهی داشتند.

بانک و بیمه

بانک و بیمه