کاظم هژیرآزاد بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون داستان و خاطره عکس یادگاری قدیمی با اصغر فرهادی که یادآور خاطرات بسیاری است را اینطور شرح داد: «داشتم از سر بیکاری آلبومو ورق می‌زدم رسیدم به این عکس، اواخر دهه هفتاد یا اوایل هشتاد بود. این اصغر آقای اسکاری، افتخار ملت ایران، زمانی هم که سریال‌های کوچیک کار می‌کرد، یکه بی نظیر بود. با بقیه فرق مشخص داشت. مینی سریالی بود به اسم «چشم به راه» ظهرها پخش می‌شد. مهناج نجومی هم کارگردان فنی‌اش بود.

 

وای چه قدرتی داشت این مهتاج، مثل یک شیر بود، آدم ازش می‌ترسید. کنسه‌های خوبی می‌داد. کنار اصغری که وامیستاد اصغر برای دیدنش باید سرشو بلند می‌کرد، هجوم که می‌آورد اصغر خودشو جمع می‌کرد.

 

اصغر فرهادی و جمعی از هنرمندان در سریال چشم به راه

 

داستان سریال این طوری بود که همه خانوما داشتند میزاییدن می‌آمدن به زایشگاه، هر کدوم از زائوها یک مساله و مشکلی داشتند. من و خانومم زویا امامی سه چهارتا اپیزودشو کار کردیم. اون موقع اصغر آقا به این بزرگی نشده بود.

 

این عکس زیر خاکی را داشتم گذاشتم البته اصغر آقا که دیگه اسکاری شده، منو نمی شناسه. البته حق هم داره توقعی نمیشه داشت، تو اون سریال خیلی‌ها بازی می‌کردند، یکی دوتا مرحوم شدن مگه میشه همه شونو به کار دعوت کرد. این عکس و فقط برای این گذاشتم که این هنرمند بزرگ می‌تونه الگوی خیلی از جونای امروز باشه، دوستش دارم و کارشو قبول دارم.»

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.