عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت مبارزه با فساد نهادینه شده در جامعه اظهار کرد:  هم رئیس جمهور به تازگی  بر ضرورت مبارزه با  فساد تاکیده کرده‌اند وهم پیش از این‌ها معاول اول ایشان هشدار داده بودند که فساد در سازمان‌ها و نهادهای کشور نهادینه شده است.

وی ادامه داد: برای مبارزه با فساد تنها یک راهکار است و آن هم این است که عزم ملی و عزم حکومتی در سطح کلان برای برخورد با مفسدین و فساد شکل بگیرد.

ناصری با  مقایسه  نحوه مبارزه با فساد با  اجماع همه نهادها برای  رفع  تحریم‌ها و امضای  برجام گفت: این پرونده موضوعی بود که کل نظام به جمع بندی رسیدند که باید مسئله رفع تحریم‌ها پیگیری شود و در راستای آن برجام امضا شد.  اگر اراده همه مسئولین و راس حاکمیت نبود این قرارداد امضا نمی‌شد. امروز مبارزه با فساد  چنین وضعیتی دارد و همانند برجام اراده کل حاکمیت را می طلبد.

وی خاطر نشان کرد: رهبری و تمام ارکان حکومتی به ویژه روسای سه قوه باید دست در دست هم بدهند تا مبارزه با فساد در کشور آغاز شود. این مبارزه هم آموزش‌های ذهنی می طلبد و هم در امور اداری نیازمند راه‌کارهایی است. از بین بردن دستگاه‌های ناکارآمد و موازی، شفاف‌سازی  و تغییر رویه اداری از جمله راه‌هایی است که باید برای رسیدن به نظامی  شفاف طی کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مبارزه با فساد کاری نیست که طی چند ماه انجام بگیرد. نیازمند زمان بییشتری است  اما همین‌که جامعه احساس کند اجماع همگانی برای رفع این معضل ایجاد شده است همدلی و همراهی بیشتری باحاکمیت پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت:‌اگرجامعه احساس کند که در کل حاکمیت اراده‌ای قوی برای مبارزه با فساد شکل گرفته است مطالبه‌اش را برای شرایط موجود تنظیم می‌کند و خودشان تبدیل به یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای از بین بردن فساد نهادینه شده در جامعه می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.