هیل گزارش داد، این گزارش ۳۰ دقیقه‌ای که دوشنبه پخش شد، بخشی از سری برنامه‌های تحقیقی بی‌بی‌سی تحت عنوان "بی‌بی‌سی پانوراما" است. این گزارش احتمالا در آستانه سفر ۱۲ ژوئیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به انگلیس جنجال به پا می‌کند.

پایگاه وایس نیوز گزارش داد، یک زن به نام باربارا پایلینگ به این شبکه گفت، در اواخر دهه ۸۰ میلادی وقتی ترامپ در دهه ۴۰ زندگی خود قرار داشت با او در یک میهمانی در نیویورک ملاقات داشته است و وقتی به ترامپ گفته است که ۱۷ سال دارد، ترامپ گفته است: نه خیلی پیر، نه خیلی جوان!

زن دیگری به نام هدر بردن، از خاطراتش در دهه ۹۰ میلادی از حضور در یک میهمانی می‌گوید؛ جایی که ترامپ هم جزو معدود مردان حاضر بود و نزدیک به ۵۰ زن هم دعوت داشتند. او گفت که حس یک تکه گوشت را در آن میهمانی داشته است.

بی‌بی‌سی که اعتبار دولتی دریافت می‌کند، همچنین با مردی که هویت او فاش نشد، مصاحبه داشت. این فرد گاها در همان مراسم‌هایی که ترامپ هم بوده، حاضر بوده است. او این تاجر وقت آمریکایی را یک "لاشخور" توصیف کرد و گفت ترامپ با تکبر درباره زنانی که با او تعامل داشتند، نزد دوستانش سخن می‌گفت. او گفت: ترامپ در عمل مثل یک لاشخور بود.

کاخ سفید هنوز به گزارش تحقیقی بی‌بی‌سی واکنشی نداشته است. ترامپ در دوره رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از سوی ده‌ها زن با اتهامات جنسی متهم شد. زنان متعددی او را به آزار و اذیت جنسی بدون رضایت یا بیان سخنان غیر اخلاقی متهم کردند که مربوط به چندین سال قبل از آن بود. ترامپ و کاخ سفید پیشتر تمامی این اتهامات را رد کردند.

گزارش کامل بی‌بی‌سی در خارج از انگلیس در دسترس آنلاین نیست. با این حال تعدادی از نشریات خبری انگلیسی از جمله سان، میرر و دیلی میل گزارشی‌ درباره اتهامات ضد ترامپ مبنی بر بیان سخنان سخیف جنسی یا رفتارهای زننده او منتشر کردند. سایر رسانه‌ها از جمله گاردین، تلگراف و تایمز گزارش بی‌بی‌سی را پوشش خبری ندادند.

این گزارش بی‌بی‌سی در شرایطی منتشر شد که ترامپ پنج‌شنبه همزمان با ورود به انگلیس انتظار تجمع اعتراضی گسترده‌ای را دارد. ترامپ در بسیاری از بخش‌های بریتانیا نامحبوب است. صادق خان، شهردار لندن هم که از منتقدان سرسخت ترامپ است، با درخواست معترضان برای آوردن بالون "ترامپ کوچولو" به اعتراضات و هوا کردن آن بر فراز پارلمان حین سفر رئیس‌جمهوری آمریکا موافقت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.