واشنگتن پست گزارش داد، یک گروه دانشجویی مخالف با آزادی مالکیت سلاح در آمریکا تحت عنوان "شیکاگو استرانگ" سازمان دهنده این تظاهرات تحت عنوان تظاهرات "انسداد اتوبان دن رایان" بوده است.

این گروه در وب سایت خود نوشت: هر هفته‌ در شهر ما تعداد زیادی از مردم با سلاح‌های گرم کشته می‌شوند، اما ماجراهای ما هرگز توجه ملی را جلب نمی‌کند. ما نیاز داریم مقامات آمریکا صداهای ما را نیز بشنوند، چون مشکلات شیکاگو مشکلات آمریکا است.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۱۰ صبح روز شنبه به وقت محلی این معترضان تظاهرات خود را در اتوبان دن رایان که در واقع اسم محلی گذاشته شده بر روی اتوبان بین ایالاتی "۹۴" است، آغاز کردند و با بیشتر شدن تعداد جمعیت آنها به سمت شمال حرکت کردند.

اوایل همین روز پلیس ایالت ایلینوی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این معترضان اجازه دارند که به جز دو لاین به مسیر شمال مابقی لاین‌های این اتوبان دن رایان را اشغال کنند و مقامات پلیس و حمل و نقل اقدام به کار گذاشتن موانعی بین لاین‌های محل ترافیک خودروها با لاین‌های محل حضور تظاهر کنندگان خواهند کرد.

با این حال این معترضان که تحت رهبری دو کشیش شناخته شده شیکاگو به نام‌های مایکل پیسلگر و جس جکسون هستند با پلیس روبرو شدند و خواهان اشغال کل اتوبان شدند. پیسلگر در مصاحبه‌ای عنوان کرد که آنها از سه هفته‌ قبل به پلیس اخطار داده بودند و اینکه مجوز اشغال همه لاین‌های اتوبان را داشته‌اند.

در گزارش یک روزنامه‌ محلی آمده است که پلیس قبول کرد که این راهپیمایی در لاین‌های به سمت شمال می‌تواند برگزار شود و به ‌این‌ ترتیب مسیر اتوبان به سمت مرکز شهر شیکاگو برای یک ساعت به کلی مسدود شد.

جکسون اظهار کرد: هدف راهپیمایی آنها جلب توجه به وضعیت موجود در شهر شیکاگو بوده است. او همچنین نسبت به وضعیت اجتماعی این شهر و نابرابری‌ها و تبعیض‌ها در زمینه شغل، آموزش، زیر ساخت و عدالت در شیکاگو اعتراض کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.