براساس این گزارش، وی با زیر سوال بردن فلسفه خلقت باریتعالی براساس انجیل موجب شد جامعه کلیسایی این بزرگترین کشور دارای مذهب کاتولیک در آسیا که کشیشان آن تاکنون بیشترین نقش را در سرنگونی حکام این کشور داشتند، علیه او برآشوبد.

رئیس‌ جمهور فیلیپین که به توهین به رهبران جهان از جمله رهبران کره شمالی، آمریکا و حتی پاپ رهبران کاتولیک های جهان و حتی دبیرکل سازمان ملل شهرت خاص دارد، جمعه گذشته در یک برنامه تلویزیونی روایت انجیلی پیرامون خلقت بشر را زیر سوال برد.

اعتراضات عمومی در این کشور طی دیشب و امروز درحالی بالا گرفت که وی حتی دیروز نیز در سخنرانی دیگری بر اظهارات روز جمعه خود تاکید کرد و گفت: چرا می‌خواهید مرا به یک طرزفکر احمقانه مقید کنید. خدا به من عقل خودم را داده است. 

دوترته پیشتر در سال ۲۰۱۵ نیز ضمن توهین های شدید به پاپ بندیکت، رهبر کاتولیک‌های جهان مدعی شده بود که او باید به سبب ایجاد ترافیک سنگین در شهر مانیل مورد لعن و نفرین قرار گیرد. 

البته اگرچه در همان ایام بعد از آنکه مورد انتقاد کاتولیک های کشورش قرار گرفته بود، از مردم عذرخواهی کرد، اما همواره از کلیسای کاتولیک و روحانیون مسیحی که به سیاست های خشن او علیه قاچیاقچیان مواد مخدر معترض هستند، انتقاد کرده و حتی حمله می کند.

این گزارش با اعلام اینکه حتی بسیاری از همپیمانان رئیس جمهوری نیز اظهارات روز جمله وی را محکوم کرده اند افزود: با این وجود &#۳۹;آنتونیو تریانس&#۳۹; سناتور مخالف دولت این کشور دیروز با تقبیح این اظهارات دوترته، او را شخصیتی شیطانی توصیف کرد که اظهارات فریب کارانه اش بیش از همه با روحیات شیطانی مطابقت دارد.

در عین حال، &#۳۹;آرتورو باستس&#۳۹; یک اسقف کلیسای کاتولیک این کشور نیز امروز وی را بیمار روانی و ابله خواند و از مردم متدین کشورش خواست برای توقف اظهارات کفرآمیز این رهبر خودکامه نزد خداوند دست به دعا بردارند.

او در این خصوص گفت: &#۳۹;اظهارات کفر ‌آمیز دوترته علیه خداوند و انجیل بار دیگر ثابت می کند که او از تعادل روحی و فکری مطلوبی برخوردار نیست و به همین دلیل ناهنجاری ذهنی نمی بایست به مقام ریاست جمهوری این کشور انتخاب می شد.

حتی یک اسقف دیگر این کشور به نام &#۳۹;روپرتو سانتوس&#۳۹; نیز امروز اعلام کرد &#۳۹;رئیس‌جمهوری از خط قرمزها گذشته است&#۳۹;.

به گزارش این نشریه ژاپنی، سخنگوی دوترته ۷۳ ساله نیز امروز ضمن حمایت از اظهارات رئیس جمهوری علیه آموزه های روحانیون کاتولیک، حتی به یکی از اظهارات عمومی قبلی او اشاره کرد که گفته بود یکبار در کودکی از سوی یک روحانی مسیحی مورد آزار چنسی قرار گرفته بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.