حمیدرضا فولادگر در گفتگو با مهر، از تهیه گزارشی در خصوص مشکلات پیش آمده در واردات خودرو از  اواخر سال ۹۵ تا  آخر ۹۶ خبر داد و اظهار داشت: این گزارش با همکاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مطابق ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی مجلس تهیه می شود و در صورت تشخیص تخلف در صحن مجلس، به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

وی افزود: در این گزارش این مسائل را بررسی می کنیم که مسئله ثبت سفارش در بازه زمانی اشاره شده، ابتدا موکول به نمایندگی ها شد و سپس کلا منتفی شد و در ادامه، تعرفه ها تغییر کرد و در شرایطی که ثبت سفارش ممنوع بود، در یک مقطع زمانی ۵ تا ۶ هزار دستگاه خودرو وارد کشور می شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: شائبه هایی هم که در خصوص مافیای واردات خودروهای لوکس مطرح شده، عمدتا مربوط به همین مسئله است.

فولادگر اظهار داشت: در فاصله دی ماه ۹۵ تا آخر سال ۹۶ روند ثبت سفارش در مقطعی متوقف می شود و در مقطع دیگری نیز تعرفه ها به طور کامل تغییر می کند و مشغول بررسی هستیم که ببینیم چه کسانی پشت پرده تخلف در این حوزه بوده اند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: گزارش نظارت مجلس تا یک ماه آینده آماده می شود و به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.