روسیا الیوم گزارش داد، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات طی مصاحبه مطبوعاتی خود مدعی شد: برای ما مساله ثبات امری اساسی در خاورمیانه است و امارات به خوبی می‌داند که "افراط‌گری و تروریسم" یکی از مسائلی است که امنیت و ثبات را بر هم می‌زند.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد: ما تدابیری برای رویارویی با گسترش نفوذ ایران داریم و بر این باوریم که باید همبستگی و انسجام جهان عرب مجددا حاصل شود، ما نیاز به یک همبستگی عربی داریم که پایه و اساس آن عربستان و مصر باشد و با عراق و اردن ادامه یابد، تا روابط با ترکیه و ایران بر اساس حاکمیت تضمین شود.

وی در ادامه افزود: اساسا طرف‌های یمنی باید خودشان به راه حل دست یابند و مداخله ما در یمن در چارچوب عملیات "طوفان قاطعیت" امری ضروری بوده است. چرا که ما حضور ایران در آن بخش از شبه جزیره عرب را نمی‌پذیریم.

در همین راستا، بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات اخیرا تاکید کرده بود که کشورش به همکاری با تمامی جهانیان به خاطر تضمین آینده خاورمیانه تمایل دارد.

بن زاید طی دیدار با ولادیمیرپوتین، رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: امارات به دنبال همکاری با جامعه جهانی است و ما به بررسی مفصل این موضوع می‌پردازیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.