لیست تیم ملی مثل هر لیست دیگری با ایرادات و انتقادات فراوانی روبه‌رو می‌شود. خود کارلوس کی‌روش هم به این موضوع اعتراف کرد اما برخی اعتراضات هم وارد است

 

به طور مثال پرسپولیسی‌ها معتقدند اگر قرار بر این بود که محمدرضا خانزاده به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برود، شجاع خلیل‌زاده خیلی شایسته‌تر بود. مدافعی که حداقل در تیم قهرمان ایران فیکس بازی کرده و در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم در آخرین لحظات از لیست نهایی تیم ملی خط خورد. دیروز در حالی با شجاع خلیل‌زاده تماس گرفتیم که مشغول اثاث‌کشی بود و گله‌‌هایی هم داشت که در زیر می‌خوانید.

می‌دانیم تو هم در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از لیست تیم ملی خط خوردی. حذف شدن یا پیاده شدن از پرواز تیم ملی در آخرین لحظات چه حسی دارد؟
خیلی بد! خیلی‌خیلی بد! وقتی من از لیست نهایی جام جهانی خط خوردم زندگی برایم جهنم شد. روزهای بدی را پشت سر گذاشتم و زمان برد تا بتوانم دوباره خودم را در فوتبال پیدا کنم.

دلیلش به اختلاف کی‌روش و کرانچار برمی‌گشت که الان سرمربی تیم امید کشورمان شده است و در آن مقطع هدایت سپاهان را برعهده داشت...
نمی‌دانم. هرچه بود دودش به چشم من رفت. دوست داشتم به جام جهانی بروم. ثمره سال‌ها زحمت یک فوتبالیست می‌شود حضور در جام جهانی و من متأسفانه آن را از دست دادم.

کسی هم در آن مقطع از تو حمایت کرد؟
مسئله‌ای که بیشتر عذابم می‌داد همین بود. هیچ‌کس یک مصاحبه خشک و خالی هم در حمایت از من انجام نداد.

شاید می‌گفتند اخلاق شجاع...
شما خودتان مرا می‌شناسید. من بیرون زمین با داخل زمین خیلی فرق می‌کنم. داخل زمین چمن بازیکن متعصبی برای تیم خودم هستم. سرم را می‌گذارم و تلاش می‌کنم تیم باشگاهی‌ام موفق باشد. می‌جنگم و مبارزه می‌کنم و کوتاه نمی‌آیم. برخی‌ها تصور می‌کنند این اخلاق بد من است. در حالی که این‌طور نیست. آن‌هایی که مرا می‌شناسند، می‌دانند بیرون زمین و در زندگی شخصی اخلاق خوبی دارم یا حداقل دوستان و نزدیکانم چنین می‌گویند.

پس حال و روز این روزهای سیدجلال را خوب درک می‌کنی؟
بله، سیدجلال را خیلی خوب درک می‌کنم. او کاپیتان تیم ملی بوده و سال‌ها برای این تیم زحمت کشیده است. انتظار داشته در جام جهانی هم حضور داشته باشد و حالا... خیلی سخت است. باید بتوانی با این شرایط کنار بیایی و من مطمئن هستم او می‌تواند.

برخی پرسپولیسی‌ها می‌گویند اگر بنا به خط خوردن سیدجلال حسینی بود باید محمدرضا خانزاده یا پژمان منتظری خط می‌خوردند. نظر تو چیست؟
(با خنده‌ای معنی‌دار) چه بگویم؟ با خود سیدجلال صحبت کردید؟!

نه، موفق نشدیم او را پیدا کنیم! البته هیچ جایی هم مصاحبه نکرده است.
همان بهتر که مصاحبه نکند. آدم از سر ناراحتی یک حرفی می‌زند که بعداً به ضررش تمام می‌شود.

منظورت خودت است که پس از خط خوردن مصاحبه کردی و...
بله، یک اشتباه کردم و مرا به ۴ میخ کشیدند! به همین خاطر است که می‌گویم مصاحبه نکند یا حرفی نزند بهتر است. حداقل به نفع خودش است. البته سیدجلال خودش بزرگ ماست و این مسائل را بهتر می‌داند.

گفته بودی اگر به تیم ملی دعوت نشوی شاید برای تماشای مسابقات تیم ایران به روسیه سفر کنی. درست است؟
فعلاً که مشغول اثاث‌کشی هستم. همین الان هم که دارم با شما حرف می‌زنم خاور آمده و مشغول بار زدن وسایل منزل هستم و نمی‌دانم چه برنامه‌ای در آینده دارم.

فکر کردیم به زادگاهت در شمال کشور سفر کردی؟
نه، تهران هستم.

برنامه‌ات برای پرسپولیس چیست؟
ان‌شاءالله با شروع تمرینات برای حضوری قدرتمندانه در لیگ هجدهم استارت می‌زنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.