رحیم بنا مولایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی نظام مالیاتی کشور عادلانه نیست و همین مشکلاتی را برای بخش تولید ایجاد کرده است، چرا باید شرایطی باشد که افرادی با درآمدهای بالا بتوانند سیستم مالیاتی را دور بزنند و برخی با درآمدهای پایین زیر بار مالیات‌های سنگین سر خم کنند؟

وی افزود: بر این اساس از قوای مجریه و مقننه انتظار داریم‌ نظام مالیاتی را اصلاح نمایند تا بستر برای حضور فعال کارآفرینان در ‌بخش تولید و اشتغال فراهم و سرمایه‌های مردمی از صحنه دلال بازی‌ها خارج و در مسیر رونق اقتصاد جامعه هدایت شود.

وی با اشاره به یکی از راه‌های ایجاد عدالت در نظام مالیاتی کشور توضیح داد: برای رعایت عدالت اجتماعی باید مالیات از وضعیت غیر مستقیم کنونی خارج و به صورت مستقیم از افراد گرفته شود.

این مسئول ابراز کرد: چگونگی و نحوه پرداخت مالیات در شرایط فعلی به چالش جدی برای بخش تولید تبدیل شده که امید است با حمایت مسئولان شاهد اصلاح نظام مالیاتی کشور باشیم تا از این طریق خون تازه ای به رگ‌های بخش تولید، صنعت و خدمات تزریق شود.

رییس اتاق بازرگانی البرز به ضرورت باز کردن درهای صادراتی کشور برای حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی باید شرایطی مهیا شود که تولیدکنندگان بدون مشکل بتوانند کالای با کیفیت خود را صادر و بازارهای جهانی عرضه کنند.

بنا مولایی گفت: برای فروش بهتر محصولات ایرانی در بازارهای خارجی در مرحله اول باید این کالاها توسط سرمایه گذاران خارجی معرفی شوند و بعد به صورت مستقل و با برند خودمان صادرات را انجام دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.