سردار محمد علی جعفری در افتتاحیه اولین بیمارستان تخصصی دندانپزشکی شهید شکری اظهار کرد: توجه سپاه به موضوع درمان و خدمات پزشکی در عرصه های مختلف از آنجایی است که سپاه پاسداران یک سازمان انسان محور است و نه تجهیزات محور. سازمانهای دیگر دنیا معمولا محوریت قدرتشان بر تجهیزات، فن آوری و قدرت آتششان است؛ اما سپاه پاسداران که به فرموده رهبری یک سازمان فرهنگی ،سیاسی ، امنیتی و نظامی است، لازم می داند که قدرت سازمانی خود را بیش از گذشته در رابطه با نیروی انسانی توسعه بدهد؛ آن هم نیروی انسانی مومن، بصیر و انقلابی.

وی ادامه داد: از شاخص های نیروی انقلابی ، مردمی بودن است. مردمی بودن، انقلابی بودن، ولایی بودن سازمان سپاه را یک سازمان جامع و همه جانبه می کند که خدارا شکر می کنیم، سپاه تا کنون این ویژگی ها را در خود حفظ کرده است.

جعفری گفت: مشکل ما الگو گیری و تقلید از سیستم های رایج در کشور و دنیا است. وقتی می‌گویند یکی از ویژگی‌های سپاه نظامی بودن است ، فکر می‌کنند ما می خواهیم از الگوهای ارتشی دنیا الگو بگیریم؛ این اشتباه است. تفاوت سپاه در همین ویژگی هایی است که ذکر شد؛ چرا که قبل از نظامی بودن سپاه یک سازمان مردمی ، فرهنگی و سیاسی است. باید خدمات بیمارستان‌هایی که افتتاح می‌کنیم به مردم و خانواده های کادر سپاه ارائه شود.

فرمانده کل سپاه گفت: معنای حرف‌هایم این نیست که سپاه صد در صد در کارها موفق بوده است. در اینجا موضوع منافع اقتصادی و درآمد مطرح می شود. باید مدام با این موضوع مبارزه کنیم. بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی برای توجه به موضع خدمات مناسب در اولویت قرار می گیرند، اما با هزینه بیش تر هنر ما این است که یک مجموعه دولتی و حاکمیتی باشیم، خدمات ما ارزان باشد و هدفمان خدمت به مراجعه کنندگان باشد.

وی گفت: از آنجایی که اینجا دانشگاه هم است باید تربیت کادر پزشکی را هم انجام داد تا این بیمارستان یک نمونه باشد. وظیفه سپاه پاسداران الگوسازی است. مقام معظم رهبری یک بار فرمودند ما کاری جز الگو سازی نداریم، همه کارها باید طوری باشد که الگو دیگران شود. امیدواریم ویژگی های این بیمارستان انحصاری نباشد و الگویی برای سایر بیمارستان های کشور و منطقه باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلابی عمل کردن، سازمان سپاه را تبدیل به یک سازمان جامع و همه جانبه کرده است، گفت: در مجموعه سپاه باید از مقوله درآمدزایی دوری کنیم.

ملت فلسطین با مقاومت طعم شیرین پیروزی را خواهد چشید 

 

همچنین سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی دندانپزشکی شهید شکری در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس اشغالی و شهادت بیش از ۵۰ فلسطینی در چند روز اخیر اظهارداشت: دنیا پر از ظلم و جور رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکاست و برخی کشورهای خائن منطقه که نام اسلام را هم یدک می کشند، در این ظلم و ستم به مردم مظلوم و مسلمان منطقه شریک هستند و این مسئله برای جهانیان آشکار است.

وی افزود: این استقامت و پایداری که به تبعیت از انقلاب اسلامی در سطح منطقه انجام می گیرد به دلیل درس هایی است که از مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی و جنگ ۸ ساله و حوادث دیگری مثل استقامت جنوب لبنان، سوریه و یمن به دست آمده است.

جعفری در ادامه تصریح کرد: مردم منطقه با فداکاری هایشان شیرینی پیروزی را چشیدند و ملت فلسطین نیز با همین استقامت می تواند شیرینی پیروزی را در آینده ای نزدیک بچشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.