بلومبرگ گزارش داد، نشست رو در روی ماتئو سالوینی، رهبر "حزب لیگ ایتالیا" و لومیجی دیمایو، رهبر "جنبش پنج ستاره" به گفته سالوینی منجر به "توافق اساسی بر سر نکات کلیدی" یک طرح بالقوه تشکیل دولت از جمله مساله مالیات‌ها شد.

سالوینی گفت: تصمیم گرفتیم امروز یکشنبه مذاکرات بر سر برنامه مشترک را به پایان برسانیم و مساله اینکه چه کسی به عنوان نخست وزیر به سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهور ایتالیا پیشنهاد شود هنوز حل نشده باقی مانده است.

رهبر حزب لیگ ایتالیا گفت: ما درباره شاخص‌ها حرف زدیم نه اسامی.

از جمله مسائل مورد بحث درباره این طرح تشکیل دولت قانون تعارض منافع بود.

سالوینی همچنین گفت که امیدوار است توافق جنبش پنج ستاره موجب فروپاشی ائتلافی که با حزب "فورزا" ایتالیا متعلق به سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر اسبق و همچنین حزب "برادران ایتالیا" تحت رهبری جورجیا ملونی داشته نشود.

سالوینی بعد از این نشست گفت: من سخنگوی ائتلافی هستم که تنها شامل حزب لیگ نمی‌شود و اگر ما همگی بتوانیم این کار را با هم انجام دهیم من خوشحال خواهم بود.

این در حالی است که گزارش شد برلوسکنی که راه را برای این مذاکرات به هنگام عدم مخالفتش با ائتلاف با جنبش پنج ستاره هموار کرد شاهد بوده در دادگاه تقاضای تجدیدنظرش درمورد حکم ممنوعیت از انتصاب به سمت‌های دولتی پیروز شده و دادگاه حکم به برداشته شدن این ممنوعیت برای برلوسکنی داده است و اگر یک انتخابات دیگر برگزار شود برلوسکنی ۸۱ ساله که در سال ۲۰۱۳ در ارتباط با اتهام تقلب مالیاتی محکوم شد می‌تواند برای نمایندگی سنا یا مجلس سفلی پارلمان کاندیدا شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.