محمدمهدی تندگویان در همایش تجلیل از جوانان برتر در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: جوانان باانگیزه کشور در شرایط کنونی به مسیر توسعه و پیشرفت کشور تحرک و پویایی خاصی بخشیدند به طوری که در همه حوزه‌ها از اختراعات و ابتکارات گرفته تا عرصه ورزش جوانان این مرز و بوم زمینه سرافرازی کشورمان را رقم زدند.

 

وی با بیان اینکه در استان‌های مختلف جوانان در قالب شبکه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و اشتغال و کارافرینی به ابتکارات بی‌نظیری همچون راه‌اندازی رصدخانه رویت هلال ماه و تشکل کارآفرینی با عضویت ۱۰ هزار جوان دست یافته‌اند، خاطرنشان کرد: استان اردبیل نیز با داشتن جوانان برومند که نظیر آن را در قالب مجمع ملی تشکل‌های مردم‌نهاد می‌بینیم زمینه‌ای را فراهم کردند تا با تکیه بر استعداد و انگیزه این جوانان بتوان کارهای ممتازی را انجام داد.

 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست تا میدان را برای جوانان باز کنند چرا که خودشان نیز زمانی در سایه میدان دادن‌ها به موفقیت و کارآمدی رسیدند و به یقین در دولت تدبیر و امید با بها دادن به جوانان فرصتی استثنایی به وجود آمده تا دولت در انتصابات بیشتر به سمت جوانگرایی حرکت کند.

 

تندگویان گفت: امروز جای خوشحالی است که در شوراهای شهر یک هزار نفر عضو جوان داریم و در مجلس شورای اسلامی برای اولین بار با حضور ۵۰ نماینده فراکسیون جوانان شکل گرفته تا با بها دادن به جوانان که یک چهارم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند بتوان کار ممتاز و شاخصی را انجام داد.

 

وی تصریح کرد: مشکل جوان تنها استخدام در دستگاه‌های دولتی نیست و هرگز با این کار عمده مشکل جوانان برطرف نمی‌شود در حالی که جوان ما امروز می‌تواند با ابتکار و خلاقیت در مشاغل مختلف زمینه خوداتکایی را رقم بزند که در شرایط کنونی با دسترسی جوانان به علوم و فنون و تکنولوژی‌های مدرن می‌توان حرکت‌های اساسی و زیربنایی را رقم زد.

 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان فعالیت ۲ هزار تشکل را به همت جوانان یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این تعداد به ۶ هزار تشکل افزایش یابد و ما در حمایت از این تشکل‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کارگاه‌های فعال به ویژه در مناطق روستایی و محروم پرداخت می‌کنیم.

 

تندگویان با بیان اینکه با هرگونه سیاه نمایی مخالفیم، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید با بها دادن به جوانان نشاط و امیدواری ظهور و بروز یافته و جوانان به جای گرفتار شدن در بحران هویت گام در مسیر آینده روشن برمی‌دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.