سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران جهان با حضور در بیست و یکمین کنفرانس جهانی موسسه میلکن، درباره جدیدترین تئوری‌های موسوم به قوی سیاه / Black Swan Theory به بحث و تبادل‌نظر در بِوِرلی هیلز کالیفرنیا پرداختند.

نظریه قوی سیاه به رخدادهای بسیار نادر و مهمی اشاره دارد که به‌طورمعمول کسی انتظار وقوع آن را در جهان ندارد.

«توماس باراک»، مؤسس و مدیر Colony Northstar در این کنفرانس گفت: جنگ سایبری بزرگ‌ترین رخدادی خواهد بود که به وقع خواهد پیوست چراکه اگر سیستم دچار هک یا گسست شود، معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد.

«اِد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز نظری مشابه گفت: تجهیز روسیه به تسلیحات اطلاعاتی بزرگ‌ترین دغدغه خاطر من است که می‌تواند برای ما نگران‌کننده باشد.

وی افزود: تأثیر دموکراسی در اروپای شرقی قابل‌توجه است و ما باید تلاش بیشتری برای مقابله با نفوذ جهانی روسیه انجام دهیم. وی تأکید کرد: باید از رسانه‌های اجتماعی در این راه استفاده کرده و به روسیه بفهمانیم که چنین کارهایی چه هزینه‌های سنگینی دارد.

منظور وی تأثیری است که روسیه از طریق رسانه‌های اجتماعی روی انتخابات ۲۰۱۶ گذاشت و منجر به پیروزی ترامپ شد.

درحالی‌که برخی از سخنرانان نسبت به تهدیدات سایبری غلو می‌کردند، برخی دیگر این موضوع را کم‌اهمیت تلقی کردند.

«ماری کالاهان» مدیر جی پی مورگان گفت: جنگ‌های سایبری ناشناخته غیرمنتظره هستند.

سایرین درباره شیوع «پوپولیسم» میان رهبران غرب ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند این فاکتور می‌تواند اقتصاد جهان و ثبات بازارهای جهانی را تهدید کند.

«پیتر مندلسون» معاون سابق تجارت اروپا گفت: تئوری «قوی سیاه» من سیاست در غرب است و به‌خصوص تولید پوپولیسم توسط رهبران سیاسی به‌طور مستقیم روی اقتصاد تأثیر گذاشته و به کسب‌وکارها آسیب‌زده و تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران را دچار مشکل می‌کند.

البته افرادی نیز مانند «Michael Corbat» از سیتی گروپ نیز به اوضاع خوش‌بین بوده و وضعیت فعلی را خوب دانستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.