علی ربیعی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی که در منزل این مرجع تقلید در قم برگزار شد با بیان اینکه همه ایرانیان از کودکی تا کهنسالی با وزارتخانه ما مرتبط می‌شوند، گفت: مقابله با فقر از برنامه‌های ویژه دولت تدبیر و امید است و در همین راستا بود که پرداختی افراد تحت پوشش بهزیستی و امداد از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به ۸۰۰ هزار تومان رسید.

وی با بیان اینکه کار ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال پیش رو گره‌گشایی از مشکلات کوچک به منظور دستیابی به موفقیت‌های بزرگ است، گفت: توانمندسازی کودکان یتیم و بی‌سرپرست، ساماندهی بیمه‌زنان سرپرست خانوار، شناسایی کودکان محروم از تحصیل که آمار آنها در همین استان قم به هزار و دویست نفر می‌رسد، تلاش برای رفع، سوء‌تغذیه مادران باردار بی‌بضاعت و شناسایی ۲۰۰ هزار کودک محروم در مناطق مختلف مرزی کشور و رساندن روزانه یک وعده غذای گرم در راستای سیاست وزارت کار برای باز کردن گره‌های کوچک است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با فارغ التحصیلی جوانان متولد دهه ۶۰ و ۷۰ از دانشگاه‌ها و ورود آنها به بازار کار شاهد یک بیکاری قابل توجه بودیم، گفت: در بسیاری از کشورها مدت زمان بیکاری افراد به کمتر از یک‌سال می‌رسد اما گاهی بیکاری جوانان ما بیشتر از چند سال طول می‌کشد که درصدد حل این مشکل هستیم. البته بسیاری از شغل‌ها بی کیفیت شده و به همین جهت میزان ماندگاری در آنها زیاد نیست و همین عامل هم موجب افزایش آمار بیکاری می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش نزاع بین کارگران و کارفرمایان و افزایش قدرت خرید مردم از دستاوردهای وزارت کار در دولت تدبیر و امید بوده، گفت:‌ زمانی‌که دولت تدبیر و امید روی کار آمد دریافتی بازنشستگان ۵۰۰ هزار تومان بود در حالیکه تورم ۶۷ درصدی وجود داشت اما امروز دریافتی بازنشستگان به بالای یک‌میلیون و دویست هزار تومان رسیده و همچنین حداقل حقوق کارگران که در سال ۹۲ حدود ۶۰۰ تومان امروز به بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان رسیده است.

وزیر کار با بیان اینکه حل آسیب‌های اجتماعی نیز در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: امروز شرایط زمانه تغییر کرده و برای مثال علت اصلی اعتیاد دیگر فقر نیست بلکه بیشترین دلیل اعتیاد نابسامانی‌های فکری است. همچنین در گذشته علت عمده طلاق فقر بود که امروز علت اصلی آن به هم ریختن توازن‌های زن و مرد است. بر همین  اساس اورژانس اجتماعی را در ۱۲۶ شهر کشور به راه انداختیم که با عملکرد موفقیت‌آمیز این طرح شاهد کنترل آسیب‌های اجتماعی تا حد امکان و کاهش آمار خودکشی بوده‌ایم.

ربیعی با تاکید بر اینکه در شرایط امروز شاهد کم‌شدن مفاهمه بین مردم و افزایش روحیه فردگرایی میان مردم هستیم، گفت: متاسفانه مردم فردگرا شده‌اند و کمتر به کار جمعی روی می‌آورند. عین این شرایط متاسفانه میان برخی مسوولان هم دیده می‌شود در حالیکه دولت نیاز دارد برای حل مشکلات با دیگر مسوولان مفاهمه داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود از آیت‌الله مکارم شیرازی خواست همه مسوولان را به مفاهمه و خرد جمعی دعوت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.