آناتولی ترکیه گزارش داد، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در ادامه خطاب به شهروندان لبنانی گفت: از ابزارهای فشار و فریب که دل‌ها را فاسد می‌کند، رها شوید و به کسانی که در ازای دادن رای به شما پاداش می‌دهند، رای ندهید زیرا کسی که رای شما را می‌خرد، شما را می‌فروشد و کسی که مردم را بفروشد برایش سخت نیست که وطنش را هم بفروشد.

عون در ادامه خطاب به رای‌دهندگان از آنها خواست، کسانی که احساسات طایفه‌ای و تعصبات را برمی‌انگیزند، متوقف کنند زیرا آنها ثبات کشور را به بازی گرفته‌اند.

رئیس جمهوری لبنان همچنین خطاب به کاندیداها بر لزوم مخاطب قرار دادن اذهان رای‌دهندگان و نه احساسات‌شان در تبلیغات تاکید کرد و گفت: تحریک احساسات طایفه‌گرایانه اولین گام در مسیر ایجاد آشوب است.

وی در بخش دیگری از پیام خود به صورت اختصاصی خطاب به جوانان لبنان از آنها خواست که بی‌طرف و بی‌توجه به مساله انتخابات نباشند و در این امر مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

عون در ادامه از لبنانی‌های ساکن خارج این کشور خواست از حقی که در قانون جدید انتخابات برای آنها ایجاد شده استفاده کرده و در همان محل سکونتشان در رای‌گیری شرکت کنند تا با این کار وابستگی‌شان به میهن را منعکس کند.

رئیس جمهوری لبنان در پایان به درستی روند معرفی کاندیداها و فعالیت‌های آنها مطابق با قانون انتخاباتی جدید اشاره کرد و گفت: اختلافی که میان اعضای لیست مشترک برای کسب آرای بالاتر ایجاد شده به قانون انتخابات بازنمی‌گردد بلکه مربوط به کاندیداها بوده و نتیجه نقص  همکاری‌ها میان اعضای یک لیست مشترک است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.