احمدی در گفت و گو با «انتخاب»، درباره بحث هایی که پیرامون خروج یکی از اعضای شورای شهر تهران و ورود یک اصولگرا به آن مطرح است گفت: تمام جوامع از تکثر به یک تفاهم نهایی می رسند؛ اگر همه یک بعدی باشیم و از یک کانال، یک صدا دربیاید عیوب و اشکالات هم را نمی بینیم.

او ادامه داد: در زمانی که اردوکشی بود یعنی قرار بود دوستان معتدل و اصلاح طلب خودی نشان دهند و هر دو لیست به قول معروف «تَکرار» شد، یک بحث جداگانه بود ولی الان که شرایط متفاوت شده و ما با یک پرونده ای از شورای چهارم روبرو هستیم و آقای نجفی ۱۰ گزارش خلاف از شهردار سابق ارائه کرده اند، این گزارش های خلاف نمی تواند بدون نظر شورا باشد.

احمدی افزود: به باورمن، بهتر است یکی از اعضای شورا، ترجیحا آقای محسن هاشمی که ۱۷ سال سابقه مدیریت شهری در مترو دارد، بیرون برود و شهردار شود، و آقای چمران وارد شورا شود.

این تحلیلگر اصلاح طلب گفت: این کار دو حسن دارد؛ یکی اینکه آقای چمران را پاسخگوی عملکرد شورای چهارم در جلسات شورا خواهیم کرد و هر مسئله ای را که به گذشته برمی‌گردد و به شورای قبلی مربوط می شود از او سوال می کنیم؛ یعنی ورود ایشان اتفاقا پرونده شورای چهارم را در جلسات شورا مفتوح می گذارد

احمدی ادامه داد: دومین حسن، این است که ما از یکصدایی درمی آییم. یعنی آقای چمران به عنوان رییس شورای شهر چهارم هم نظریاتش را اعلام می کند هم پاسخگو خواهد بود. به این ترتیب ما از تکصدایی و دیکتاتوری خارج خواهیم شد.

او با طرح این سوال که «آیا دیکتاتوری چپ و دیکتاتوری معتدل خوب است و فقط دیکتاتوری راست بد است؟» گفت: یکصدایی بد است چه چپ باشد و چه راست.

احمدی ادامه داد: البته من علاقه نداشتم که آقای نجفی از شهرداری برود ولی حالا که ایشان رفته، بیاییم بپذیریم که آقای هاشمی به شهرداری برود و آقای چمران داخل بیاید تا هم از تکصدایی خارج شویم و هم ایشان پاسخگوی عملکرد سه شورای دوم، سوم و چهارم باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.