مایک پمپئو رئیس سابق سازمان سیا و وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ در جلسه بررسی صلاحیتش به عنوان وزیر خارجه آمریکا، به ۱۲ سال دروغ‌پردازی سازمان سیا درباره برنامه هسته‌ای کشورمان اعتراف کرد و گفت: «پیش از توافق هسته‌ای، هیچ نشانه‌ای مبنی بر حرکت سریع ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای در دست نبود و نشانه‌ای هم در دست نیست که بدون امضای برجام، ایران چنین توانی پیدا می‌کرده است.»

چرخش پمپئو: راه جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح اتمی، دیپلماسی است!

پنج شنبه گذشته، پمپئو رئیس سابق سیا و گزینه ترامپ برای ریاست وزارت خارجه آمریکا در جلسه بررسی صلاحیتش وقتی با پرسش یک نماینده کنگره روبه رو شد، درباره پیشنهادش برای حمله به ایران، گفت: «آن زمان بر اساس اطلاعاتی که در کنگره به ما داده می‌شد آن نظر را دادم. حالا نظرم این است که راه جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح اتمی، دیپلماسی است.» این در حالی است که پمپئو زمانی که نماینده کنگره بود، همواره تأکید می کرد مسئله هسته‌ای ایران را باید با تغییر نظام یا اقدام نظامی حل کرد.

به گزارش ایسنا، وی در این جلسه تصریح کرد: «ایران به منافع اقتصادی برجام امیدوار است. پیش از برجام هم ایران در مسیر دستیابی سریع به بمب هسته‌ای نبود.»

این اظهارنظر رئیس سابق سازمان سیا و وزیر احتمالی خارجه در دولت ترامپ را باید یک اعتراف دیگر از مقامات آمریکایی درباره پرونده ساختگی هسته ای کشورمان دانست. دروغی که ۱۲ سال بر اساس آن علیه ایران فضاسازی شد و با گشایش یک پرونده خیالی موسوم به «پی.ام.دی» زمینه را برای فشار شورای حکام آژانس و بعد فشار شورای امنیت علیه ایران ایجاد کرد.

شورای حکام آژانس، آذر ماه ۹۴ با تصویب قطعنامه ای پرونده ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران موسوم به پی.ام.دی را بسته شده اعلام کرد تا راه برای اجرای برجام باز شود.این اعتراف رئیس سابق سیا، بازتاب های گسترده ای نیز در فضای مجازی داشت. از جمله یک کاربر نوشت: «اگه ایران دنبال سلاح اتمی نبود، این همه سال تحریم و فشار و تهدید برای چی بود؟ حالا انتظار دارید حرفاتون درباره سلاح شیمیایی سوریه رو هم باور کنیم ؟»

ظریف: ورشکستگی اخلاقی ایالات متحده در اعتراف رئیس سیا به خوبی نمایان است

۱۰ سال قبل و در اوج فضاسازی ها علیه برنامه هسته ای کشورمان، جامعه اطلاعاتی آمریکا متشکل از ۱۶ نهاد اطلاعاتی این کشور در گزارش محرمانه خود که بخش هایی از آن در رسانه ها منتشر شده، اذعان کرد: «ایران درپی بمب اتم نیست.» محمدجواد ظریف در توئیت خود این اعتراف بزرگ پمپئو را ورشکستگی اخلاقی آمریکا توصیف کرد و نوشت: «ورشکستگی اخلاقی ایالات متحده در اعتراف رئیس سیا به خوبی نمایان است؛ در گذشته ایران مورد تحریم قرار گرفت به این بهانه دروغین که به دنبال سلاح هسته‌ای است. اکنون نیز باید تحریم‌ها برگردند چون ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست؟!»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.