خبرگزاری فرانسه گزارش داد، زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل ماه گذشته میلادی اظهار کرد، رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین باید "ارزیابی روانی" شود و حملات لفظی او به گزارشگر سازمان ملل که کمپین مبارزه با مواد مخدر او را محکوم کرد، نمی‌تواند بی‌پاسخ بماند.

دوترته در سخنرانی خود گفت: کمیسیونر "حرامزاده"! من باید بروم پیش روانپزشک؟! روانپزشک به من گفت، شما خوبید، فقط به فحش دادن علاقه‌ دارید.

رییس جمهور فیلیپین اظهار کرد، به او توصیه شده که از اظهار نظر درباره بیانات زید که یک شاهزاده اردنی است خودداری کند، اما او "به دنبال انتقام‌گیری" است.

دوترته در حالی که سر خود را لمس می‌کرد گفت: "تو کله بزرگی داری اما خالی است. هیچ سلول خاکستری‌ای توی سرت نیست، فقط یک حفره تو خالی است. حتی نمی‌تواند مواد مغذی برای رشد موهایت را نگه دارد چون موهای آن بخش از سرت هم ریخته."

او همچنین درباره فعالیت‌های گروه‌های مدافع حقوق بشر برای محاکمه دوترته به خاطر کشتارهای غیرقانونی‌ای که طی مبارزه او با مواد مخدر صورت گرفته، اظهار کرد: اگر فکر می‌کنید می‌توانید من را به زندان بیاندازید، دارید خواب می‌بینید.

دوترته ۷۳ ساله سخنان شدیداللحن و پر از دشنامی را علیه رهبران جهان، از جمله باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا، پاپ فرانسیس و همچنین منتقدان برنامه سرکوب مواد مخدر دولتش مطرح کرده است.

دوترته در سال ۲۰۱۶ در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین پیروز و متعهد شد که در شش ماه مواد مخدر را از جامعه این کشور محو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.