اسماعیل جبارزاده در همایش استانداران،مدیران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه وزیر کشور تعبیر کرده‌اند که فرماندار، رئیس جمهور شهرستان است اظهار کرد: علمای علم سیاست در تعریف علم سیاست می‌گویند که سیاست هنر بدست آوردن اهداف جنگ بدون جنگیدن، یا هنر آشتی دادن مسائل ناهمگون و متعارض است. و انتظار داریم فرمانداران این هنر را داشته و آن را تقویت کنند.

جبارزاده با اشاره به ویژگی‌ها و ریشه‌های اعتراضات دی ماه گفت:برای اینکه از وقوع این اعتراضات جلوگیری شود، فرمانداران باید صدای اعتراض مردم را بشنوند. در تجمعات معترضان حاضر شده و حرف آنها را بشنوند. در واحدهای صنعتی و صنفی حاضر شده و با تمام وجود به دنبال حل مشکلات مردم باشند. فرمانداران ریشه‌های تنش‌های پنهان شهرستان ها را شناسایی و تفسیر کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه فرمانداران منشور گفت‌وگوی ملی را اجرایی کنند، ادامه داد: فرمانداران با نخبگان محلی گفت و گو کنند. از همه ظرفیت های نظام برای نمایش وحدت ملی استفاده کرده و محور وحدت در شهرستان ها باشند. احزاب پایه‌های تشکیل حکومت در نظام‌های جمهوری هستند و باید به احزاب نقش بیشتری در مسائل کشور داده شود. اگر احزاب فعال بودند، در اعتراض های دی ماه به ساختار نظام هجمه نمی‌شد.

معاون سیاسی وزارت کشور در پایان گفت: فرمانداران در حد نیاز صحبت کنند زیرا مردم از صحبت ها خسته شده اند. در صف بندی های شهرستان ها در کنار مردم بوده و زبان گویای آنها باشید. اگر پیرو حضرت علی (علیه السلام) هستید به فقرا رسیدگی کنید. اگر کاری برای خدا نیست، آن را متوقف کنید. اقدامات خود را در سطح شهرستان منعکس کنید تا مردم از اقدامات دولت مطلع شوند.

اشراف به قانون، اقتدار فرمانداران را تضمین می‌کند/جشنواره خلاقیت فرمانداران برگزار می‌شود

ایسنا نوشت:

سیدسلمان سامانی در همایش مدیران کل سیاسی استانداری‌ها و فرمانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه فرماندار باید در اجرای سیاست‌های عمومی کشور مقتدر باشد اظهار کرد: اشراف به قانون تضمین کننده این اقتدار است. در همین جهت، مجموعه قوانین و مقررات کاربردی فرمانداران را احصا کرده ایم و در اختیار فرمانداران قرار می دهیم.

اهم اظهارات سامانی به شرح زیر است:

* فرمانداران در شهرستان‌های خود اقدامات خلاقانه انجام داده و روش و ساختارهای جدیدی ایجاد کرده اند که این اقدامات باید در اختیار سایر فرمانداران قرار گیرد. ما جشنواره ای برای تجمیع این خلاقیت ها برگزار می کنیم تا این موارد را تجمیع کرده و در اختیار همه فرمانداران قرار دهیم.

*سیاست رئیس جمهور این است که مسئولان ملی در سطح شهرستان ها حضور یابند. از استانداران خواسته ایم که با کمک فرمانداران زمینه حضور اعضای هیات دولت، معاونان آنها و سایر مسئولان را در شهرستانها فراهم نمایند. خدمات فرمانداران به خوبی انعکاس نمی یابد گزارش اقدامات خود را به ما بدهید. ما با قوت از خدمات شما حمایت و دفاع می کنیم.

* فرمانداران در مصاحبه با رسانه ها باید از حیثیت دولت دفاع کنند. برخی در تلاشند که اقدامات و توفیقات دولت در عرصه های بین المللی و داخلی را حداقل و کوچک نمایی کنند. ما نباید اجازه چنین کاری را بدهیم. در مصاحبه های خود چهار محور تقویت امید در جامعه، تبیین سیاست‌های دولت، پاسخگویی به شبهات و بیان دستاوردهای دولت را دنبال کنید.

قاچاق کالا در کشور به ۱۱ میلیارد دلار کاهش یافته است

ایسنا نوشت:

رحمانی فضلی در ششمین جلسه مشترک شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با بیان اینکه مرزهای کشور دارای امنیت کامل هستند، اظهار داشت: با اقتدار و با تمام قوت از مرزهای کشور محافظت می شود و باید با انجام برنامه ریزی های لازم میزان امنیت مرزها را روز به روز افزایش دهیم.

* اقدامات بسیار خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته، خوشبختانه بر اساس آخرین گزارش‌ها طبق اقدامات انجام شده میزان قاچاق کالا در کشور به ۱۱ میلیارد دلار کاهش یافته است که مصمم هستیم با جدیت تمام این روند کاهش ادامه یابد. باید در تمام مرزهای مورد نیاز، گلوگاه‌ها و گمرکات دستگاه‌های پیشرفته ایکس ری نصب شوند، به طوری که ظرف چند سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که موجب کاهش میزان قاچاق کالا شده است.

*{در خصوص نصب و راه اندازی دستگاه های پیشرفته ایکس ری در مبادی ورود کالا}: این مسئله جزو اولویت‌های دولت و این شورا به شمار می‌رود و این موضوعات را در نامه‌ای به وزرای صنعت و اقتصاد پیگیری می کنیم تا هرچه زودتر عملیاتی شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.