رویترز گزارش داد، روزنامه بیلد گزارش داد که در تاریخ ۶ فوریه درخواست صاحب این سگ را برای آنکه به عضویت حزب دربیاید ارائه کرده و برای او کارت عضویت صادر شده است.

در این کارت به جنسیت مونث این سگ اشاره شده و شغل او را نیز بیکار ذکر کرده و سن او را با احتساب سال‌های مخصوص یک سگ ۲۱ سال نوشته است.

یک سخنگوی روزنامه بیلد در بیانیه‌ای گفت: این اقدام قرار نیست نشان دهد که این سگ می‌تواند رای دهد بلکه با این کار می‌خواستیم نشان دهیم که آرای اعضای حزب سوسیال دموکرات چطور در معرض دستکاری و تقلب قرار دارند.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند رای‌گیری را در ائتلافی بزرگ از طریق اقدامات مجرمانه هدف مداخله قرار دهند همین کار را می‌توانند انجام دهند.

قرار است همه اعضای این حزب در رای‌گیری پستی که روز سه‌شنبه آغاز شده شرکت کنند و این رای‌گیری در تاریخ ۲ مارس به پایان خواهد رسید.

رای‌گیری مربوط به توافق ائتلافی برای آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا است که می‌تواند آینده آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را تعیین کند.

اگر اعضای حزب سوسیال دموکرات این توافق را رد کنند این حزب نخواهد توانست با محافظه‌کاران قدرت را تقسیم کند و احتمالا یک انتخابات جدید برگزار خواهد شد یا دولت اقلیت تشکیل می‌شود.

آندریا نالس که انتظار می‌رود در آوریل به عنوان رهبر حزب سوسیال دموکرات انتخاب شود در پاسخ به سوال روزنامه بیلد درباره اینکه آیا تقلب در این رای‌گیری امکان پذیر است گفت: یک سگ نمی‌تواند رای دهد و این حزب در صورتی که تقلبی درخصوص هویت یک عضو حزب انجام شده باشد برخورد قانونی خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.