رویترز گزارش داد، استیون منوچین وزیر دارایی آمریکا روز چهارشنبه از کنگره خواست تا سقف بدهی های دولت فدرال را هرچه سریعتر افزایش دهد تا دولت بتواند دستمزد و حقوق کارکنان را بپردازد و قادر به انجام سایر تعهداتش باشد.

منوچین با ارسال نامه‌ای برای رهبران کنگره تاکید کرده است که وزارت خزانه داری آمریکا پرداخت ها به بازنشستگان دولت فدرال، صندوق های بهداشت و درمان را تا ۲۸ فوریه به حالت تعلیق درمی آورد.

کنگره باید سقف بدهی ها را افزایش دهد تا مانع از ورشکستگی کامل دولت آمریکا شود. دفتر بودجه کنگره آمریکا برآورد کرده است که وزارت خزانه داری در صورت عدم اقدام به موقع کنگره برای افزایش سقف بدهی های دولت، تا اواخر مارس هیچ گونه منابع مالی برای پرداخت های متعهد شده در اختیار نخواهد داشت.

این درخواست در شرایطی مطرح شده است که کنگره پیش از این بر سر هزینه های دولت فدرال در سال مالی جاری با چالش ها و منازعات زیادی روبرو شده و با احتمال تعطیلی مجدد دولت آمریکا روبرو است. منابع مالی دولت آمریکا تنها تا ۸ فوریه کافی خواهد بود و در صورت عدم تامین بودجه، دولت آمریکا بار دیگر با تعطیلی روبرو خواهد شد.

اختلافات شدید سیاسی موجب شده است تا نمایندگان کنگره از آغاز سال مالی جدید در اول اکتبر تاکنون تنها بتوانند طرح های مالی کوتاه مدتی را برای ادامه فعالیت دولت تصویب کنند و هنوز نتوانسته اند یک طرح مالی بلندمدت برای بقیه سال مالی جاری که ۳۰ سپتامبر به پایان خواهد رسید، تصویب نمایند.

دولت فدرال آمریکا اوایل ماه جاری به مدت ۳ روز تعطیل شد و این اتفاق زمانی روی داد که جمهوریخواهان و دموکرات ها نتوانستند بر سر یک طرح مالی مشترک به توافق برسند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.