مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با اظهارات اخیر شهردار تهران مبنی بر وجود فساد در مدیریت شهری گذشته، اظهار کرد: در رابطه با مبارزه با فساد باید کار وسیعی صورت بگیرد. همه رسانه‌ها، همه مجموعه‌ها و نهادهای مدنی به همراه شخصیت‌ها باید برای مبارزه با بحث فساد پیش قدم شوند.

وی ادامه داد: برخی از مسئولین دوست ندارند که به این موضوع پرداخته شود اما من فکر می‌کنم فساد موضوعی است که مدت‌هاست در جامعه ما ریشه دوانده و شهرداری تنها یکی از نهادهایی است که فساد موجود در آن آشکار گشته است.

مدیر مسئول روزنامه شرق خاطرنشان کرد: رسانه‌ها چه مجازی و چه مکتوب باید بحث مبارزه با فساد را جدی بگیرند. در این میان جای روزنامه‌نگاری تحقیقی خالی است و باید احیا شود. همچنین به رسانه‌هایی که فساد را افشا می‌کنند باید جایزه داده شود.

وی افزود: لازم به ذکر است که باید مواظب بود تا خود رسانه‌ها هم وارد فساد نشوند. فکر نکنید که فساد یک جریان کوچک است و به این سادگی‌ها می‌توان با آن مبارزه کرد. حتما پشت فسادهایی که افشا شده سنگرهای محکمی برای مفسدین وجود دارد که اجازه نمی‌دهند بحث فساد باز شود و مبارزه با فساد گسترش یابد.

وی در پایان گفت: فساد مثل موریانه است و آرام آرام ریشه می‌دواند. روزی به خود می‌آییم و می‌بینیم درخت تناورمان با همین فسادها به زمین افتاده است. طبیعی است که مبارزه با فساد تاوان‌هایی دارد و رسانه‌هایی که می‌خواهند پیشتاز مبارزه با این امر باشند باید تاوان آن را هم بدهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.