منابع مطلع به فارن پالیسی گفتند "جاشوآ بلک"، کارشناس ارشد حوزه تحریم‌ها و مقابله با تروریسم در سازمان ملل متحد به دلیل سرخوردگی از دولت ترامپ کناره‌گیری کرد.

این نشریه گزارش داد،‌ جاشوآ بلک با رویکرد این دولت در قبال شماری از توافق‌های چند جانبه و نهادها مخالف بود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا واشنگتن را از توافق تغییرات آب و هوایی ۲۰۱۵ خارج کرد و از حمایت از تواف هسته‌ای ایران دست کشیده است.

فارن پالیسی گزارش داد، بلک از اینکه دولت آمریکا به سادگی در حال صرف‌نظر از توافق هسته‌ای تاریخی‌ای است که او شخصا در شکل‌گیری آن نقش داشته، ناراضی است.

هیات آمریکا در سازمان ملل متحد درباره گزارش فالن پالسی و دلایل استعفای جاشوآ بلک اظهارنظری نکرده است. براساس گزارش اخیر نشریه مک‌کلاچی، ۶۰ درصد از دیپلمات‌های عالی‌رتبه آمریکایی از وزارت خارجه آمریکا کنار رفتند و شمار افرادی که قصد اضافه‌ شدن به سرویس خارجی را دارند، کاسته شده است.

سفیر آمریکا در پاناما هم هفته پیش استعفا داد. خروج نیروهای کارآمد در شرایطی رخ می‌دهد که آمریکا با مسائل جهانی متعددی روبروست. تنش‌ها با کره‌شمالی و ایران همچنان بالاست و تصمیم دونالد ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یک سری ناآرامی در خاورمیانه به وجود آورده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.