AllAfrica گزارش داد، اخیرا روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه در گزارشی با استناد به نوارهای صوتی مربوط به یک افسر سازمان اطلاعات مصر مربوط به صحبت‌های او خطاب به برخی چهره‌های رسانه‌ای این کشور مدعی شد که دولت عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر یکی از موافقان تصمیم ترامپ با تعیین قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بوده و شهر رام‌الله را به عنوان پایتخت فلسطین مناسب می‌داند.

در همین راستا سازمان اطلاعات مصر بیانیه‌ای را منتشر کرده و گفت: در این گزارش به چهار مجری شبکه‌های تلویزیونی مصر اشاره شده است. از این میان "مفید فوزی"، خبرنگاری است که سال‌ها پیش برخلاف ادعای روزنامه نیویورک تایمز مجری‌گری تلویزیون را کنار گذاشت. دومین نفر "سعید حساسین"، چند هفته پیش قبل از تصمیم مربوط به شهر قدس برنامه تلویزیونی خود را متوقف کرد و در حال حاضر مجری هیچ شبکه تلویزیونی دیگری نیست و شخصاً برخی اطلاعات این گزارش از جمله دریافت تماس تلفنی از شهر قدس را رد کرده و شخصی به نام "اشرف الخولی" را نمی‌شناسد. سوم اینکه ستاره مشهور سینما به نام "یسرا" هیچ ارتباطی با مجری‌گری در برنامه‌های تلویزیونی نداشته و تنها یکی از نام‌های مطرح صنعت فیلم سازی و بازیگری در مصر محسوب می‌شود. خبرنگار نیویورک تایمز با توجه به اقامت طولانی مدتش در مصر قطعا از این موضوع اطلاع داشته است. خود خانم یسرا نیز هرگونه آشنایی خود با فردی به نام اشرف الخولی را رد کرده است و این موضوع را که با هرکسی درخصوص مساله قدس صحبت کرده و با رسانه‌ای درباره موضوعات سیاسی به صحبت پرداخته را تکذیب کرده است.

او همچنین گفته که در بازه زمانی گفته شده در گزارش نیویورک تایمز در خاک مصر حضور نداشته است.

او اخطار داده که دست به اقدام قانونی به سبب مطرح شدن نام او در این گزارش خواهد زد چراکه آن را توهین به اعتبار خود می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.