طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به تصمیم شهرداری تهران برای اجرای طرح جدید جهت ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: شهرداری تهران باید به صورت مستدل و مستند دلایلش را برای طراحی و اجرا کردن طرح جدید ترافیک به مردم اعلام کند و بگوید که مشخصا با اجرای این طرح چه مشکلی از زندگی مردم کم می شود.

وی در عین حال اظهار کرد: اگر هدفگذاری این طرح کاهش آلودگی هوا باشد، مردم با پذیرش آن رنج  هزینه‌های مازاد را تحمل می کنند. البته این منوط به ارائه توضیحات شفاف و جزئی از سوی شهرداری تهران است. البته با این نرخ‌های اعلام شده بعید است که چنین طرحی در تهران اجرایی شود.

نماینده تهران ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اعتراضات مردم به وضعیت اقتصادی بعید است که چنین طرحی اجرایی شود چون مردم مطالبات بسیاری دارند و با عنایت به مشکلات و مطالبات مردم نباید چنین طرح‌هایی بدون کار کارشناسی و بیان مستندات و دلایل اجرایی شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های طرح جدید ترافیک آماده نیست، گفت: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به آسانی میسر نیست. به طور مثال در همه ایستگاه‌های مترو، تاکسی و اتوبوس به اندازه کافی وسیله برای خدمت رسانی به  مردم وجود ندارد. به عبارت دیگر ناوگان حمل و نقل عمومی ناقص است و اگر قرار باشد  تعداد بیشتری از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، معلوم نیست که شرایط چگونه خواهد شد.

سیاوشی درباره حذف سهمیه استفاده از طرح ترافیک نیز گفت: بنده موافق حذف سهمیه‌ها هستم. چون وجود سهمیه‌ها عذابی برای تهران شده است و تمامی دستگاه‌های دولتی متقاضی استفاده از سهمیه هستند؛ البته باید برای معلولان سهمیه استفاده از طرح ترافیک وجود داشته باشد چون عملا حمل و نقل عمومی برای معلولان وجود ندارد و چنین سهمیه‌ای تنها کاری است که می توان برای معلولان انجام داد.

وی افزود: از طرف دیگر قرار بر حذف سهمیه خبرنگاران باشد باید مدیرکل و حتی کارمند فلان دستگاه نیز سهم ورود به طرح ترافیک را نداشته باشد و تبعیضی نباشد به دلیل شفاف نبودن چنین مواردی بعید است که این طرح اجرایی شود.

سیاوشی در پایان گفت که باید تمامی توجهات بر پایه برقراری عدالت اجتماعی باشد که متاسفانه چنین چیزی در کشور ما کمتر دیده می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.