خبرگزاری فرانسه گزارش داد،‌ دولت منطقه‌ای کاتالونیا پس از رفراندوم استقلال این منطقه که دادگاه‌های اسپانیا آن را غیرقانونی خواندند،‌ منحل شد.

کارلس پوجدمون، رهبر برکنار کاتالونیا از بروکسل درخواست خود را برای دولت مادرید ارسال کرد و گفت که به دنبال مذاکرات سیاسی است.

وی گفت: من به عنوان رهبر کاتالونیا از دولت اسپانیا می‌خواهم تا دولت منطقه‌ای را بار دیگر برقرار کند.

دولت پوجدمون اول اکتبر سال جاری میلادی استقلال اعلام کرد، اما دولت مادرید وی و کابینه‌اش را برکنار کرد و آنها در پی حکم دستگیری به بلژیک گریختند و تعدادی از هم‌قطارانشان دستگیر شده و به زندان افتادند.

کمپین رهبر برکنار شده کاتالونیا برای انتخابات ۲۱ دسامبر سال جاری میلادی از بروکسل پس از آن صورت گرفت که دادگاهی در اسپانیا وی را به شورش، تحریک مردم و سوءاستفاده از منابع مالی متهم کرد.

پوجدمون با اشاره به پیروزی استقلال طلبان در انتخابات کاتالونیا ادامه داد: این آغازی به سوی مذاکره و گفت‌وگو است. خوب چرا ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در پذیرش نتایج انتخابات تعلل می‌کند؟

هرگونه تفویض قدرت به پوجدمون درحالی که وی در تبعید در بلژیک به سر می‌برد، مورد قبول دولت اسپانیا نیست.

راخوی روز جمعه هرگونه ایده اداره کاتالونیا توسط پوجدمون در تبعید را رد کرد. این در حالی است که "اینس آریمادس"، به عنوان رهبری منطقه‌ای از حزب مخالف استقلال "سیودادانوس" انتخاب شده است.

آریمادس گفت: پوجدمون فکر می‌کند که می‌تواند رهبری کاتالونیا را از طریق واتس اپ و اینترنت به دست بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.