جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال ۹۷، گفت: این امر خانواده‌ها را به زیر خط فقر هل می‌دهد و طبیعتا مجلس اقبالی به افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد و حتی در قبال آن مقاومت خواهد کرد.

وی درباره حذف یارانه دهک‌های بالادست در بودجه ۹۷ نیز تصریح کرد: مجلس موافق این موضوع است. کسانی که مستحق نیستند نباید یارانه دریافت کنند. حذف یارانه دهک‌های بالا امری منطقی است که مجلس هم از آن دفاع خواهد کرد چرا که این کار هدر دادن منابع آن هم برای افرادی است که مستحق نیستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: چرا کسی که ماهیانه پنج، شش میلیون تومان درآمد دارد باید یارانه بگیرد؟ یارانه برای کسانی است که واقعا مستحق هستند، همچنان که ۴۰ میلیون نفر الان واجد دریافت یارانه هستند.

محبی‌نیا با بیان اینکه شناسایی دهک‌های بالا برای حذف یارانه ماهیت اجرایی دارد و سازوکار آن در اختیار دولت است، گفت: این کار باید از طریق سامانه‌های مربوطه با انصراف داوطلبانه افراد و یا لیست سازمان‌های امدادی و بازنشستگی انجام شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان با بیان اینکه پرداخت یارانه به همه اقشار مردم، هدر دادن منابع است، تاکید کرد: بخش عظیمی از پروژه‌های عمرانی متوقف است، شاخص‌های اقتصادی صورت خوبی ندارد و اینها به خاطر هدررفت درآمدها در قالب طرح‌هایی مثل یارانه بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.